Omega 3 este bun pentru creier

În ultimele 2-3 decenii s-au promovat foarte mult produsele cu conținut redus de grăsimi, cu justificarea că acestea ne vor ajuta să pierdem în greutate și să devenim mai sănătoși, însă aceste afirmații sunt cât de poate de false. Desigur, alimentele prăjite sau cele care conțin grăsimi hidrogenate sunt extrem de dăunătoare pentru organism și pentru siluetă, dar există o mulțime de grăsimi bune, chiar esențiale pentru o funcționare optimă a tuturor organelor, inclusiv a creierului. Omega 3 face parte din aceste grăsimi bune, cu efecte miraculoase pentru scăderea colesterolului, a inflamației și a problemelor de concentrare.

Omega 3 este bun pentru creierAșadar, nu toate grăsimile sunt dăunătoare, unele dintre ele sunt chiar foarte vitale și ne ajută să ne menținem sănătatea și silueta, chiar dacă sună paradoxal. Dar beneficiile acizilor grași esențiali nu se opresc aici, aceștia fiind foarte utili și pentru o funcționare optimă a creierului – există cercetători care urmăresc efectele consumului de Omega 3 în menținerea funcțiilor normale ale creierului la pacienții vârstnici.

Acizii grași Omega 3 acționează prin reducerea inflamației din organism, prin reducerea colesterolului rău și creșterea celui bun și prin îmbunătățirea mai multor funcții, cum ar fi circulația sângelui. O circulație periferică mai bună va avea întotdeauna un efect benefic asupra creierului, deoarece acesta va primi mai mulți nutrienți de care are nevoie pentru a funcționa la capacitate maximă. Este binecunoscut faptul că Omega 3 ne poate ajuta să ne concentrăm mai bine și să învățăm mai ușor, creierul fiind unul dintre organele care beneficiază cel mai mult de efectele pozitive ale consumului de acizi grași esențiali.

Până în acest moment s-au efectuat diverse studii care urmăreau eficiența suplimentelor alimentare cu Omega 3 pentru ameliorarea simptomelor de ADHD, depresie, demență, schizofrenie și a tulburărilor bipolare, însă deși rezultatele inițiale au fost încurajatoare, specialiștii nu sunt încă de acord că acest element poate ajuta în ameliorarea acestor tulburări. Desigur, depinde foarte mult și de persoana care urmează tratamentul, cu ce alte medicamente este asociat și ce alte probleme de sănătate mai are, dar este un pas important înainte.

Deși deocamdată nu s-a găsit o corelație directă și puternică între consumul de Omega 3 și ameliorarea simptomelor bolilor menționate mai sus, cert este că acest supliment poate fi de un real ajutor și datorită incidenței mici de efecte negative, acest tratament merită încercat. Desigur, înainte să decideți adăugarea unui nou supliment în schema de tratament este necesar să consultați un medic specialist care vă poate recomanda dozajul potrivit și vă poate spune la ce efecte vă puteți aștepta. În special în cazul unor boli mentale grave, este important să nu luați decizii de întrerupere a tratamentului sau de înlocuire a acestuia fără acordul medicului. Doar un specialist este în măsură să vă sfătuiască în legătură cu suplimentele cele mai potrivite.

Revenind la problemele mai puțin grave, cum ar fi dificultatea de concentrare sau de asimilare a informațiilor noi, acestea pot fi ameliorate în urma unui tratament cu acizi grași esențiali, deoarece aceștia vor ajuta creierul să funcționeze la capacitate maximă și în același timp vă vor stimula sistemul imunitar și vă vor ajuta în lupta cu kilogramele în plus. Acizii grași esențiali au fost ignorați pentru o perioadă foarte îndelungată de timp, însă în ultimii ani specialiștii le acordă din ce în ce mai multă atenție, deoarece s-au observat o mulțime de efecte benefice pentru organismul nostru.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

One Response to “Omega 3 este bun pentru creier”

Read below or add a comment...

  1. Apostu Emilia says:

    Poate lua oricine suplimenul omega 3 sau trebuue neaparat sa intrebam medicul?
    Ma intereseaza sa stiu ce as putea lua pt.creier si circulatia sangelui.
    Am vazut ca exista mai multe cutii cu omega 3.

Ai ceva de adăugat?...

*