Cum pot ajuta acizii graşi omega 3 odată cu instalarea menopauzei

Perioada specifică menopauzei este marcată prin întreruperea perioadei reproductive din viaţa oricărei femei. La un an după ultimul ciclu menstrual se consideră că femeia a ajuns la menopauză. Perimenopauza este reprezentată prin timpul în care menopauza se instalează, timp în care corpul femeii trece printr-o serie de modificări. Lipsa anumitor elemente din organism, deficitele şi dezechilibrele de orice fel, dictează modul în care corpul femeii va face faţă acestor schimbări survenite odată cu instalarea perimenopauzei şi menopauzei propriu-zise.

Acizii grasi omega 3 si menopauza

Picture 1 of 5

Importanţa acizilor graşi omega 3
Acizii graşi omega 3 sunt acizi extrem de importanţi pentru sănătatea noastră, indiferent de etapa pe care o traversăm, cu atât mai mult în perioadele în care organismul manifestă o serie de transformări şi are nevoie de un suport suplimentar.
Menopauza presupune începutul unei perioade în care organismul nu va mai produce progesteron şi estrogen prin intermediul ovarelor. Aceste modificări hormonale atrag după ele o serie de neplăceri şi schimbări ce afecteză calitatea vieţii femeii dacă nu sunt susţinute de un echilibru general. Apar disconfortul general, bufeurile, agitaţia, stările oscilante de dispoziţie şi depresia.
Aportul optim de acizi graşi omega 3 are rolul de a echilibra aceste dereglări hormonale şi poate diminua stările depresive.
Odată cu instalarea menopauzei creşte şi riscul apariţiei osteoporozei. Un aport constant de acizi graşi omega 3 poate diminua simptomele acestei neplăcute boli, ajutând femeia să-şi continue viaţa fără a face mari transformări la nivelul activităţilor şi obiceiurilor cotidiene.

Cum se asigură necesarul de omega 3
Organismul uman nu are capacitatea de aproduce singur acest tip de acizi. Din acest motiv trebuie furnizaţi prin intermediul alimentaţiei sau introduşi prin suplimente pe bază de ulei de peşte, in sau alt tip.

Alimentele care menţin echilibrul de acizi graşi omega 3
Un meniu variat şi echilibrat va asigura organismului uman necesarul tuturor mineralelor şi vitaminelor de care acesta are nevoie pentru o bună funcţionare.
Şi în cazul necesarului de omega 3, este suficient a se menţine echilibrul şi varietatea alimentară, pentru ca echilibrul general să nu se perturbe şi pentru ca femeia să poată traversa această nouă etapă din viaţa ei, fără neplăceri majore.
Alimentaţia bogată în acizi graşi omega 3 va cuprinde carne pe peşte, printre care păstrăv, somon, sardine, ştiucă sau ton, multe alune, nuci, seminţe şi ulei de in, lactate, conopidă, brocoli, fasole, năut sau linte. Fructele şi legumele proaspete au un rol extrem de important în păstrarea echilibrului organismului, furnizând o cantitate majoră de acizi graşi omega 3.

Suplimentele pe bază de omega 3
Dacă în urma analizelor şi testărilor medicale se constată un deficit mare de acizi graşi omega 3 în perioada de perimenopauză, atunci se va interveni cu suplimente, în vederea reechilibrării întregului organism. Alegerea acestora se va face doar împreună cu medicul, ţinându-se cont de istoricul medical al femeii respective şi de alte tratamente aflate în curs.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*