Deficitul de acizi grași omega 3 și omega 6 poate duce la boli grave. Tu știi care sunt și cum poți evita asta?

Acizii grași omega 3 și omega 6 sunt esențiali pentru funcționarea optimă a organismului. În absența unei doze corespunzătoare din acești acizi, pot apărea probleme grave de sănătate. Important însă este să existe și un echilibru între cele două tipuri de acizi! Descoperă ce boli provoacă deficitul de acizi grași, dar și dezechilibrul dintre omega 3 și omega 6. În plus, află în ce alimente sunt conținuți acizii grași considerați aur pentru organism.

Deficitul de acizi grasi omega 3 si omega 6 poate duce la boli grave. Tu stii care sunt si cum poti evita asta

Picture 1 of 1

Alimente bogate în acizi omega 3 și omega 6

Acizii omega 3. Cei mai buni sunt acizii graşi omega 3 cu lanț lung. Aceștia se găsesc în carnea de peşte gras oceanic, de apă rece: macrou, hering, somon, ton, cod, sardină.

Acizii graşi omega 3 cu lanţ scurt se găsesc în: uleiul de in, de rapiţă, de soia, în nuci, alune.

Acizii omega 6. Se găsesc în grăsimile ve­getale: uleiul de floarea-soarelui, de şofrănel, de germeni de porumb.

Echilibrul dintre omega 3 și omega 6

Pentru a nu avea probleme de sănătate, dieta noastră trebuie să respecte un anumit echilibru între cele două serii de acizii graşi esenţiali. Raportul dintre omega 3 şi omega 6 ar trebui să fie de 1:1, 1:2, maximum 1:4.

În dieta multora însă, acest echilibru nu există, astfel încât găsim chiar raporturi de 1:22, 1:24 între omega 3 şi omega 6. Asta, pentru că dieta noastră conţine multe grăsimi saturate (luate din carne şi lactate) şi acizi graşi omega 6 (luaţi din uleiurile vegetale), însă este foarte săracă în acizi graşi omega 3 (peşte).

Ce boli provoacă dezechilibrul dintre omega 3 și omega 6

Primul semn al dezechilibrului dintre acizii graşi omega 3 şi omega 6 este creşterea nivelului colesterolului. În timp mai pot apărea diabetul de tip II, obezitatea, bolile cardiovasculare, afecţiunile de tip reumatoid, cancerul, bolile neurodegenerative (Alzheimer, Parkinson).

Atenție la uleiul pe care îl folosești!

Uleiul de cânepă este echilibrat în ceea ce priveşte raportul dintre cei doi acizi – 1 la 2, adică o parte acizi graşi omega 3 la două părţi omega 6. Uleiul de floarea-soarelui este cel mai dezechilibrat. În uleiul de floarea-soarelui, raportul dintre omega 3 şi omega 6 este de 1 la 126! De aceea, nu trebuie să facem exces de ulei de floarea-soarelui, din cauza acizilor omega 6. Dacă folosim totuși ulei de floarea-soarelui trebuie să îl compensăm cu peşte, care conţine omega 3. Dacă acest lucru nu este posibil, trebuie să luăm suplimente alimentare care să conţină acizi graşi esenţiali.

Surse foto: westmeriacounselling.co.uk, blog.garciaweightloss.com


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*