De ce să ai grijă la alimentație în sarcină și alăptare

Există numeroase studii care au demonstrat că Omega-3 este mai mult decât necesară în perioada sarcinii, pentru că are un rol de mare importanță în dezvoltarea creierului la bebeluși. Cu toate acestea, sunt încă prea mulți medici care omit să prescrie Omega 3 gravidelor.

Omega-3 ajută la dezvoltarea creierului

Acizii graşi Omega-3, DHA şi EPA sunt importanţi pentru sănătatea inimii tale şi pentru dezvoltarea creierului, ochilor şi sistemului nervos la făt. Poţi acoperi necesităţile tale de grăsimi esenţiale dacă consumi peşte bogat în grăsimi, cum ar fi somonul, macroul, sardinele sau heringul de două ori pe săptămână. Dacă nu consumi peşte, poți lua în calcul și administrarea unui supliment complet de vitamine şi minerale special pentru femei însărcinate, care conţine iod şi omega 3. Îți recomandăm aici uleiul din ficat de cod Lysi de la Saga Sănătate, care conține acizi grași Omega-3 și vitaminele A, D și E. Poți alege produsul potrivit sub forma de capsule sau lichid, cu gust natural de pește sau cu aromă de lămâie, pentru cei care nu suportă gustul de pește.

Reduce riscul nașterii premature

Studiile în domeniu au demonstrat chiar că, prin administrarea de ulei de pește pe perioada gravidității se reduce riscul nașterii premature înainte de săptămâna 34 cu 31% pentru sarcinile normale și cu 61% pentru sarcinile cu risc. De altfel, au fost făcute numeroase studii care au arătat că femeile însărcinate care au luat ulei de pește pe timpul sarcinii erau mai puțin predispuse să nască înainte de termen.

Cât despre alăptarea la sân, ce mai putem spune? Este acel izvor de sănătate pe care îl oferi puiul tău, în același timp cu laptele matern.  Dacă ai grijă de meniul tău zilnic îți vei putea crește lactația, vei îmbunătăți calitatea laptelui și automat vei avea grijă de sănătatea bebelușului. Pentru aceasta trebuie să consumi alimentele potrivite și să eviți alimentele ce pot provoca alergii sau pot suprasolicita stomacul bebelușului tău. 

Atenție la regimul alimentar

Alimentația mamei care își alăptează bebelușul la sân trebuie să fie mai consistentă și mult mai sănătoasă decât de obicei, însă în acest scop nu trebuie mărită cantitatea alimentelor consumate. Medicii nutriționiști sunt de părere că succesul alimentației sănătoase în timpul alăptării constă în adoptarea unui meniu inteligent, consistent și sănătos. În acest sens este esențial, dacă nu chiar vital pentru bebeluș și pentru tine să știi ce produse este bine să consumi și care e bine să le eviți în timpul alăptării.

Hidratează-te corespunzător

În primul rând, mămicile trebuie să consume cât mai multe lichide. Laptele matern conține 87% apă și este foarte posibil să ți se facă sete în timpul și după alăptare. Este bine să te hidratezi corespunzător, și vei ovserva că poți bea chiar și acei 2 litri zilnic despre care se tot vorbește.  Consumă câte puțin din cât mai multe alimente sănătoase: carne de pui, carne de vită, pește, produse lactate, cereale integrale, legume, fructe, verdețuri proaspete, gălbenuș de ou și sucuri naturale din fructe și legume. De asemenea, ai putea lua în calcul să începi, sau după caz, să nu renunți, la administrarea de uleiul din ficat de cod Lysi de la Saga Sănătate. Cel mic va avea parte de o dezvoltare fizică și intelectuală armonioasă, ba chiar va fi mai precoce decât alți copii ai căror mame nu au consumat acest supliment.

Evită prăjelile și maioneza

Pe perioada alăptării, evită să mănânci alimente grase, prăjite, alimente afumate, maioneza și ciupercile, pentru pot modifica foarte mult consistența, calitatea și siguranța laptelui matern. De asemenea, nu consuma conserve, mezeluri, fructe de mare, fructe exotice, cafea, ceai, cacao, ciocolată și pepene. Preferabil, evită alimente bogate în carbohidrați care se asimilează și înlocuiește zahărul cu fructele uscate. Zahărul favorizează eliminarea elementelor nutritive din organism și nu ai nevoie de acest lucru în alăptare.

Medicii consideră că până când bebelușul împlinește 6-7 luni și stomacul lui încă nu este bine dezvoltat, nu este indicat să consumi alimente care îți pot provoca gaze intestinale: varza murată, fasole, lapte nefiert, struguri și mere verzi. Prudență și la consumul de ceapă, usturoi, țelină, hrean și condimente, pentru că pot afecta gustul laptelui, iar celui mic să nu-i fie pe plac. De asemenea, este interzis cosumul de băuturi alcoolice.

 

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*