Alimente care susţin activitatea cerebrală a copilului

Odată ce se transformă din micii bebeluşi în năzdrăvanii copilaşi, puştii noştri încep să interacţioneze cu mediul înconjurător  şi se pun bazale abilităţilor care îi vor ajuta să asimileze, să recunoască, să se dezvolte şi să evolueze.

Alimente care sustin activitatea cerebrala a copiluluiPărinţii, bunicii şi sistemele în care intră copiii, gen creşe, grădiniţe, şcoli, programe afterschool, urmăresc prin activităţile în care sunt implicaţi cei mici să dezvolte cât mai multe dintre aceste abilităţi.

Se caută jocuri care să dezvolte creativitatea, care să îi ajute să socializeze şi să empatizeze.  Pentru început, jocul este cea mai uşoară, plăcută şi eficientă metodă prin care cei mici devin receptivi la tot ce este nou, li se dezvoltă puterea de memorare şi li se descoperă înclinaţiile şi talentele.

Un copil sănătos, îngrijit, fericit, iubit  şi bine hrănit va recepta foarte uşor toate aceste tehnici, iar rezultatele vor fi frumoase, micii năzdrăvani demonstrând că sunt isteţi, că au capacitate de asimilare şi că rezonează foarte bine cu tot ce este nou.

În ceea ce priveşte alimentaţia micuţilor, părinţii pot include în meniurile zilnice produse bogate în vitamine, minerale şi importanţii acizi graşi omega 3, răspunzători pentru o bună dezvoltare a creierului şi o activitate cerebrală normală.

Dintre  alimentele bogate în omega 3 se pot alege  acelea care sunt şi pe placul copiilor. Printre acestea se pot enumera avocado, brocoli, fructele de pădure, seminţele, conopida, iaurturile, somonul, pastele şi făina integrale.

Avocado este fructul ale cărui grăsimi pot ajuta la dezvoltarea creierului celui mic şi poate fi preparat în foarte multe moduri. Fie în salate cu legume proaspete, fie în piureuri în care se adaugă mere, banane, caise sau piersici, avocado va fi pe placul micuţilor.

 

Fructele de pădure sunt delicioase, iar cei mici le pot consuma ca atare,  în diverse shake-uri sau combinate cu iaurt. Iaurtul, un aliment extrem de sănătos şi  poate fi mai uşor acceptat de copii în aceste delicioase amestecuri cu fructe.

Conopida şi brocoli sunt legume extrem de importante pentru dezvoltarea creierului celui mic. preparate la abur, sau gătite sub formă de sufleuri, acestea pot constitui o masă apreciată de cei mici.

Somonul este peştele care poate fi introdus în meniul copiilor, deoarece cantitatea de omega 3 pe care o deţine este foarte mare. Astfel va fi ajutată activitatea cerebrală, dar şi vederea celui mic.

Seminţele de floarea soarelui şi de dovleac pot lua locul gustărilor nesănătoase. Consumate cu moderaţie, acestea pot asigura o cantitate suficientă de acizi graşi omega 3, pe lângă vitamine şi antioxidanţi.

Pastele şi pâinea integrale pot fi incluse în meniurile copilului, deoarece carbohidraţii complecşi pe care îi furnizează organismului vor fi transformaţi în glucoză, element necesar unei bune funcţionări a creierului.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*