Hrana mamei în alăptare influențează sau nu inteligența copilului?

Hrana mamei în perioada de alăptare este un subiect destul de dezbătut atât printre medici, cât și printre mămici. Până acum se vorbea de alimente permise și interzise în alăptare, alimente care odată consumate de mămică, pot provoca gaze sau dureri de burtică în cazul copiilor. Un subiect mai puțin discutat face referire la legătura dintre alimentația mamei și inteligența copilului.

Se poate spune că hrana mamei influențează inteligența copilului în vreun fel? Răspunsul este da, iar acest lucru este demonstrat de numeroase studii. Spre exemplu, un studiu recent realizat în 28 de țări a scos la iveală faptul că proporția de acizi grași care se regăsește în laptele matern determină performanțele școlare ale copiilor. Mai exact, cu cât mama consumă mai mult Omega 3 în perioada în care alăptează, cu atât copilul va fi mai inteligent.

Cantitatea de acid docosahexaenoic (DHA) din laptele matern este cel care influențează într-un sens sau altul performanțele școlare ale copiilor. Studiul realizat susține faptul că acest DHA are o influență mult mai mare asupra inteligenței copilului decât venitul mediu sau suma cheltuită pentru fiecare copil în procesul de școlarizare. O altă concluzie a studiului a fost că în proporție de 20% cantitatea în care se regăsește DHA în laptele matern va influența performanțele școlare. De cealaltă parte, o cantitate prea mare de Omega 6 în laptele matern poate duce la performanțe școlare slabe.

După cum poți observa, dieta unei mămici este extrem de importantă nu doar pe durata sarcinii, ci și după, în perioada de alăptare. De fapt, se păstrează aceeași regulă pentru cele două perioade, aceea de introducere a unei cantități potrivite de Omega 3 în alimentația zilnică care ajută la dezvoltarea creierului copilului. Consumul de Omega 3 va avea beneficii nu doar pentru bebeluș, ci și pentru tine, asigurându-ți energia necesară în fiecare zi și scăpându-te de stările de oboseală.

Alimentele bogate în Omega 3 se regăsesc din ce în ce mai rar în dieta noastră nu pentru că ar fi foarte scumpe sau greu de găsit, ci pentru că ne-am obișnuit cu un stil de viață nesănătos. Iată 5 surse de Omega 3 care nu ar trebui să îți lipsească din casă mai ales în perioada alăptării:

  1. Uleiul de rapiță sau de soia

Pentru a-ți lua cantitatea de Omega 3 necesară în fiecare zi, încearcă să înlocuiești uleiul de floarea soarelui cu uleiul de rapiță sau de soia. Încearcă să eviți uleiul de măsline pentru că nu are o cantitate chiar atât de mare de Omega 3 precum se spune.

  1. Nucile și semințele

Mămicile mănâncă tot timpul pe fugă, așa că ar fi bine să ai întotdeauna la îndemână niște nuci sau semințe de in pe care să le amesteci cu un iaurt sau să le mănânci la gustare.

  1. Anumite legume

Omega 3 îl poți regăsi și în legume precum broccoli, conopida sau dovleacul, așa că, încearcă să le introduci în dieta ta cât mai des posibil. Ai grijă însă să nu le prepari termic prea mult pentru că poți distruge astfel atât acizii grași, cât și vitaminele și mineralele din ele.

  1. Peștele

Nu în ultimul rând, o sursă importantă de Omega 3 este peștele. Se recomandă consumarea peștelui în cadrul meselor de cel puțin 2 ori pe săptămână. Dacă nu îți place gustul peștelui, poți oricând să îl înlocuiești cu uleiul de pește de la Lysi și în acest fel îți vei asigura doza zilnică de Omega 3 fără să te mai gândești prea mult la ce vei mânca în fiecare zi.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*