Semințele – o sursă importantă de Omega 3

Acizii grași Omega 3 au rolul de a ne întări sistemul imunitar și de a ne menține sănătatea la un nivel optim. Din păcate, acizii grași Omega 3 nu sunt produși în mod natural de organismul nostru, motiv pentru care trebuie să ni-i luăm din alimente sau suplimente alimentare. Medicii ne recomandă să încercăm pe cât posibil să ne procurăm cantitatea recomandată de Omega 3 din surse alimentare, cea mai cunoscută fiind peștele oceanic cum ar fi somonul, macroul, heringul sau sardinele. Din păcate, nu toată lumea agreează peștele și atunci se pune întrebarea de unde ne putem procura cantitatea necesară de Omega 3. Răspunsul este unul simplu: din semințe, care pot fi integrate în cadrul salatelor sau iaurturilor.

seminte Omega 3

Semințele de in reprezintă o alternativă bună la pește, fiind și un foarte bun anti-oxidant (datorită conținutului mare de Lignan). Pe lângă faptul că oferă organismului cantitatea necesară de acizi grași Omega 3, semnințele de in contribuie și la reducerea riscului de apariție al unor afecțiuni precum cancerul, diabetul, bolile de inimă sau atacul cerebral. Semnințele de in reprezintă o sursă foarte bună de Omega 3, fibre, mangan, dar și vitamine și minetale cum ar fi vitamina B6, magneziu, fosfor și cupru. Semnințele de in nu conțin gluten, motiv pentru care se recomandă a fi administrate chiar și bebelușilor.

Doza zilnică recomandată de Omega 3 pentru un adult este de 2-3 grame. O singură lingură de semințe de in îți aduce aproximativ 1.8 grame de acizi grași Omega 3. Acestea conțin atât fibre solubile, cât și fibre insolubile, fiind de ajutor mai ales persoanelor care se confruntă cu probleme digestive precum constipația. Mai mult decât atât, semințele de in reprezintă un antiinflamator excelent, asigură sănătatea sistemului cardiovascular și al sistemului osos și scade nivelul zahărului din sânge.

Pe lângă semințele de in, un aport important de Omega 3 îl aduc organismului și semințele de chia sau de cânepă. Semințele de cânepă sunt recomandate mai ales celor persoanelor vegetariene sau care au intoleranță la gluten. Acestea sunt bogate în proteine, minerale și acizi grași polinesaturați care ajută la menținerea sănătății.

Toate cele trei tipuri de semințe pot fi consumate ca atare, în diverse piureuri de fructe sau legume, supe, iaurturi, sau măcinate pe care le poți adăuga în smoothie-uri sau le poți folosi în locul făinei albe. Dacă nu agreezi semințele, poți consuma inul sau cânepa și sub formă de ulei pe care îl poți adăuga la salate.

În concluzie, dacă nu obișnuiești să mănânci pește și nu vrei să apelezi la suplimentele alimentare, semințele reprezintă o alternativă foarte bună, conținând acizii grași Omega 3, dar și vitaminele și mineralele de care organismul tău are nevoie.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*