Aportul de acizi graşi omega 3 ne poate ajuta să trecem cu bine peste zilele toride.

Acizii graşi omega 3 sunt esenţiali pentru o bună funcţionare a organismului uman. Corpul nostru nu îi poate fabrica singur, motiv pentru care cea mai simplă şi benefică modalitate de asigurare a acestora este alimentaţia.

Vara si aportul de acizi grrasi omega3Pe timpul verii, corpul uman este supus unei munci aparte, temperaturile ridicate accelerând procesele de consum şi pierderile din organism.

Aşa cum trebuie acordată o atenţie cu totul specială hidratării pe timp de vară, tot aşa ar trebui tratată şi problema alimentării organismului cu produse bogate în omega 3, produse care ar necesita şi o încadrare în gama alimentelor ce pot fi consumate în zilele toride, fără a ne pune în pericol.

Astfel, pe primul loc ar fi fructele şi legumele proaspete. Consumate în stare naturală sau preparate sub formă de sucuri, fructele şi legumele aflate din abundenţă vara pe tarabele pieţelor, ne vor asigura atât aportul de acizi graşi omega 3, cât şi o cale de hidratare. Căpşunele, cireşele, caisele, roşiile, dovleceii, conopida, bucheţelele de brocoli consumate ca atare sau pregătite sub formă de sucuri, salate sau în diverse combinaţii, pot deveni adevărate delicii culinare cu mari beneficii pentru organismul nostru.

Lactatele constituie şi acestea o modalitate de răcorire pe timp de vară, în acelaşi timp asigurând şi un aport optim de omega 3. Un iaurt consumat simplu sau într-un amestec realizat din căpşune şi miez de nucă sau seminţe de in, va fi o sursă de acizi graşi, delicios şi uşor de preparat.

 

Carnea de peşte se poate afla în meniul unei zile de vară, fiind uşor de digerat, bifând cu succes şi aportul de omega 3. Somnul, tonul, halibutul, fructele de mare, sardinele, păstrăvul sunt doar câteva din speciile de peşte ce pot fi consumate pe timpul verii, ţinându-se cont de condiţia de a nu fi congelate sau depozitate în condiţii improprii. Sistemul digestiv nu va fi agresat cu alimente grele, iar echilibrul de omega 3 va fi uşor de păstrat.

Aflându-ne în anotimpul cel mai bogat din punct de vedere al produselor naturale, accentul alimentaţiei poate fi pus pe fructele proaspete şi pe legumele abia culese. Ne vom bucura organismul cu beneficiile minunate ale naturii.

Astfel ne vom asigura o activitate cardiacă bună, un nivel optim al colesterolului,  o funcţionare normală a creierului, capacitatea de concentrare, articulaţii sănătoase, un ten luminos, unghii şi păr sănătoase, un sistem nervos echilibrat, într-un cuvânt, echilibrul întregului organism, susţinut de aportul natural de acizi graşi omega 3.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*