Acizii grași omega-3 la persoanele în vârstă

Acizii graşi omega-3 sunt necesari organismului uman pentru o funcţionare optimă. Indiferent de vârstă, aportul de omega-3 trebuie bine dozat, astfel încât funcţiile corpului să se poată desfăşura în condiţii fireşti şi să se poată realiza o barieră în faţa apariţiei anumitor afecţiuni.

Organismul uman nu poate creea singur acizii graşi polinesaturaţi, ci trebuie furnizaţi printr-o dietă adecvată ce cuprinde alimente bogate în omega-3. Aici sunt incluse carnea de peşte, uleiul de in, seminţele de in şi kia, nucile şi alunele, fasolea şi năutul, ouăle, laptele, iaurtul, conopida, varza de Bruxelles, fructele proaspete.

În funcţie de vârsta fiecăruia dintre noi şi de capacitatea organismului nostru de a-şi asimila necesarul de omega-3 din alimentaţie, se poate interveni cu un ajutor prin administrarea suplimentelor pe bază de ulei de peşte.

Pentru persoanele trecute de 65 de ani aportul de omega-3 devine mult  mai important şi trebuie foarte bine monitorizat. În funcţie de afecţiunile de care suferă şi de tratamentele pe care le urmează, o persoană în vârstă va decide împreună cu medicul său dacă este indicat să-şi optimizeze aportul de omega-3 printr-un consum de suplimente pe bază de ulei de peşte.

Acizii grasi omega-3 la persoanele in varsta

Picture 1 of 1

O cantitate optimă de omega-3 va fi benefică unui organism trecut de prima tinereţe deoarece va încetini procesul de îmbătrânire a creierului, stimulând activitatea cerebrală. Aceasta fiind una dintre problemele vârstnicilor, trebuie luat în calcul un consum mare de omega-3 pentru a întârzia apariţia unor afecţiuni precum demenţa. În cazul în care este deja instalată, un consum de ulei de peşte va diminua efectele acestei boli neplăcute atât pentru persoana afectată cât şi pentru apropiaţii acesteia.

De asemenea, inima va fi protejată print-un aport suficient de omega-3. Apariţia bolilor cardiovasculare va fi mult întârziată dacă organismul se află în echilibru, iar efectele afecţiunilor deja instalate pot fi diminuate simţitor.

Sistemul nervos este şi acesta protejat prin consumul optim de acizi graşi omega-3. Sănătatea articulaţiilor, mobilitatea acestora sunt strâns legate de cantitatea de acizi graşi omega-3 consumată zilnic de o persoană vârstnică.

Starea generală a unei persoane în vârstă depinde de toate elementele ce ţin organismul în echilibru. De aceea este necesară o monitorizare permanentă a stării de sănătate, efectuată prin controale periodice şi analize medicale. Medicul va decide ce aport trebuie adus organismului, ce trebuie suplimentat şi cum, astfel încât să nu apară efecte neplăcute prin interferenţa cu alte tratamente.

Pentru ca instalarea problemelor de sănătate specifice vârstei înaintate să fie cât mai mult amânate, orice persoană începând cu 40-45 de ani îşi poate suplimenta consumul de omega-3 printr-o dietă mult îmbunătăţită sau prin suplimente. O măsură de precauţie bine-venită şi necesară pentru o bătrâneţe liniştită.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*