Acizii grași omega-3 și menopauza

Organismul uman funcţionează foarte bine dacă deţine toate elementele necesare pentru o bună sincronizare şi echilibrare a funcţiilor, indiferent de vârstă.

Acizii graşi omega-3 sunt acizii necesari sănătăţii umane, însă nu pot fi produşi de către organism, ci trebuie furnizaţi acestuia printr-o alimentaţie variată sau prin intermediul suplimentelor de omega-3.

Acizii graşi omega-3 sunt răspunzători de o bună funcţionare a aparatului cardiovascular, de activitatea la nivelul creierului, previn apariţia multor boli precum cancerul, artrita, bolile vasculare, osteoporoza, obezitatea, diminuează riscul instalării depresiilor şi dereglărilor hormonale.

Acizii grasi omega3 si menopauza

Picture 1 of 1

Femeile cu vârste cuprinse între 40 şi 60 de ani, se află în perioada normală de instalare a menopauzei. Este perioada în care organismul femeii nu mai produce estrogenul şi progesteronul prin intermediul ovarelor. Această scădere a hormonilor atrage după sine dispariţia ciclurilor menstruale, fapt ce provoacă neplăceri şi disconfort. Printre aceste neplăceri se pot aminti bufeurile şi stările de depresie. Bufeurile de căldură sunt episoade ce durează între 3- 5minute şi chiar 30 de minute. Acestea produc stări de disconfort şi agitaţie, presupunând un sentiment de căldură extremă, transpiraţie bruscă, iritabilitate, dureri de cap, insomni, oboselă.

Având în vedere faptul că un aport optim de acizi graşi omega-3 poate echilibra dereglările hormonale şi poate diminua stările de depresie, atunci simptomele neplăcute ale menopauzei pot fi uşor păcălite prin consumarea acestora.

Odată cu instalarea menopauzei apare şi riscul apariţiei osteoporozei, boală ale cărei simptome pot fi diminuate, de asemenea,  printr-un aport optim de acizi graşi omega-3.

În primul rând o femeie aflată în pragul menopauzei va încerca să aibă o dietă mult îmbogăţită în alimente ce conţin acizi graşi omega-3, cum ar fi: carnea de peşte (somon, păstrăv, crap, ştiucă), fructe de mare, seminţe şi ulei de in, seminţe de kia, fasole, năut, ouă, lactate, cereale, conopidă, varză de Bruxelles, nuci, alune, fructe proaspete. Toate acestea pot fi preparate în reţete gustoase, ţinându-se cont de faptul ca produsele să fie foarte proaspete. De asemenea nu este necesară tratarea termică îndelungată, deoarece se pot distruge cantităţile de acizii graşi.

Consultul unui medic specialist poate decide dacă este necesară suplimentarea de acizi graşi omega-3 prin intermediul administrării de suplimente pe bază de ulei de peşte. Medicul trebuie înştiinţat de orice alt tratament pe care pacienta îl urmează, evitându-se astfel posibile interferenţe între medicamente şi suplimente. Luând în calcul şi eventualele efecte adverse, pacienta va decide împreună cu medicul la ce tip de suplimente va apela în vederea reglării hormonale, diminuării bufeurilor şi eliminării stărilor de iritabilitate şi disconfort.

Un aport optim de acizi graşi omega-3 adus în mod constant organismului,  va avea rolul de a preîntâmpina efectele menopauzei, iar ulterior de a ameliora simptomele.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*