Când ar trebui să începi să iei Omega-3 dacă plănuiești să rămâi însărcinată?

O viitoare mămică are nevoie de un corp sănătos și de suficiente depozite de vitamine și minerale pentru a putea duce sarcina și nașterea cu bine. În mod ideal, aceste depozite trebuie pregătite înainte de concepție, așa că pe lângă administrarea unor vitamine prenatale, femeile care plănuiesc să devină mămici ar trebui să ia în considerare și un supliment prenatal cu acizi grași Omega-3. Acizii grași Omega-3 sunt grăsimi esențiale, iar cele mai importante sunt EPA ȘI DHA, care se găsesc în pește.

Când ar trebui suplimentat regimul alimentar cu Omega-3 și pentru cât timp?

Un ulei de pește pur, de cea mai bună calitate, trebuie inclus în regimul alimentar înainte și în timpul sarcinii, precum și în perioada alăptării. Atât acizii de tip EPA, cât și acizii de tip DHA sunt foarte importanți, însă acizii DHA sunt chiar mai importanți în timpul sarcinii și în stadiile incipiente ale vieții bebelușului.

Acizii grași Omega-3 sunt considerate grăsimi esențiale deoarece nu sunt sintetizate de organism și trebuie obținute prin dietă sau prin suplimente alimentare. Cel mai bine ar fi ca femeile să înceapă să consume acizi grași Omega-3 cu 6 luni înainte de concepție, pentru a-i oferi organismului timp suficient pentru a se pregăti și pentru a pune la punct depozitele de grăsimi esențiale. Viitoarele mămici mai trebuie să ia în considerare și faptul că sarcini multiple, în special cele care sunt foarte apropiate una de cealaltă, pot să diminueze depozitele mamei de acizi grași Omega-3, în special acizii de tip DHA.

Ce este mai indicat – pește sau suplimente cu ulei de pește?

În general, este recomandat ca femeile care planifică să rămână însărcinate, cele deja însărcinate și cele care alăptează să consume 2-3 porții de pește, adică aproximativ 360 de grame de pește, în fiecare săptămână. O atenție sporită trebuie acordată speciilor de pește, deoarece există anumite îngrijorări cu privire la prezența mercurului și a altor metale grele în anumite specii de pește. Din acest motiv, majoritatea femeilor evită să consume pește exact când organismul lor are cea mai mare nevoie de pește.

Suplimentarea regimului cu ulei de pește a devenit o modalitate sigură, rapidă și de încredere pentru ca viitoarele mămici să obține cantitatea necesară de acizi EPA și DHA. Se pune foarte mult accentul pe acizii grași de tip DHA deoarece această grăsime esențială asigură dezvoltarea optimă a creierului, văzului, sistemului imunitar și sistemului nervos al fătului. Prin urmare, este foarte important ca femeile să consume Omega-3 înainte de concepție, dar nu trebuie să uite că menținerea nivelurilor suficiente de acizi grași Omega-3 pe toată perioada sarcinii este, de asemenea, importantă.

Nivelul de acizi grași de tip DHA din organsimul mamei scade în timpul sarcinii deoarece acizii sunt transferați selectiv către făt. Deja, în al treilea trimestru de sarcină are loc cea mai mare parte a dezvoltării creierului bebelușului, perioadă când acizii DHA sunt transferați rapid de la mamă către bebeluș. Acest transfer de acizi DHA este esențial pentru a asigura optimizarea creierului fetal, a văzului, a sistemului imunitar și a sistemului nervos. Totuși, în urma acestui transfer, mama poată rămâne cu depozitele aproape goale de acizi Omega-3, ceea ce poate duce la apariția unor riscuri asociate cu deficitul de acizi grași esențiali, cum ar fi depresia postpartum.

După naștere, depozitele de Omega-3 ale mamei pot rămâne în continuare aproape goale deoarece prin alăptare din nou are loc transferul de acizi grași de la mamă către bebeluș. În concluzie, acizii grași esențiali Omega-3 sunt critici atât pentru starea de sănătate a mamei, cât și pentru dezvoltarea optimă a bebelușului.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*