Care sunt beneficiile unei diete bazate pe pește?

Când vine vorba de regimul alimentar care asigură o viață lungă și calitativă, sunt specialiști care recomandă numaidecât o dietă vegană. Nu foarte departe, sunt și specialiștii care indică o dietă mai puțin restrictivă, dar cu beneficii uriașe, poate chiar mai multe decât ale dietei vegane, și anume regimul mediteranean. Este un regim care se bazează în cea mai mare parte pe fructe, legume, cereale integrale, nuci și semințe, dar spre deosebire de dieta axată strict pe plante, aceasta include o sursă valoroasă de nutrienți, mai exact peștele. Cu alte cuvinte, pentru o stare de sănătate grozavă, pentru sporirea longevității și pentru mese variate și gustoase, regimul mediteranean iese câștigător.

Sigur, beneficiile unei diete axate pe plante sunt incontestabile, foarte multe studii sugerând că un consum cât mai mic de carne și de lactate reduce riscul de boli de inimă, de sindrom metabolic, plus multe alte afecțiuni. Dar peștele poate și ar trebui să joace un rol crucial într-un regim alimentar echilibrat și sănătos, și asta pentru că peștele este bogat în trei substanțe nutritive-cheie, și anume acizi grași esențiali Omega-3, vitamina B12 și proteine.

Acizi grași esențiali Omega-3. Consumul de acizi grași Omega ne oferă foarte multe beneficii, de aceea este foarte important să ne creștem aportul. Deși suntem încurajați să consumăm cât mai mulți acizi grași esențiali Omega, puțini dintre noi acordăm atenție diferitelor tipuri de acizi din dieta noastră. Omega-3 și Omega-6 sunt cele mai frecvente două tipuri de acizi grași Omega și fiecare poate fi găsit într-o varietate de alimente în cantități diferite. Multe alimente care fac parte din dietele multora dintre noi, în special alimentele prăjite, carnea roșie și cerealele procesate, sunt foarte bogate în Omega-6. Prin urmare, dacă vom consuma o cantitate prea mare de acizi Omega-6 și o cantitate prea mică de Omega-3, organismul poate suferi un răspuns inflamator. Pe de altă parte, alimentele care conțin mai mulți acizi grași Omega-3 decât Omega-6 includ semințele de in, semințele de chia, nucile, însă cea mai bună sursă de Omega-3 este peștele. O modalitate foarte simplă de a include în dieta personală acizi grași Omega-3 de cea mai bună calitate este prin intermediul suplimentelor. Puteți opta pentru capsule Omega-3 Lysi, disponibile și în variantă pentru copii cu aromă plăcută de fructe.

Vitamina B12. Pentru că se găsește aproape exclusiv în produsele de origine animală, precum lactatele, ouăle, carnea și peștele, vitamina B12 este una dintre substanțele nutritive care lipsesc din dietele vegetale. Majoritatea persoanelor care respectă o dietă vegană își administrează suplimente pentru a obține cantitatea zilnică recomandată de B12, care ajută corpul să producă ADN și celule roșii. Peștele este iarăși o sursă excelentă de vitamina B12, însă nu sunt deloc mai prejos nici suplimentele de B12 100% vegetale destinate vegetarienilor și veganilor. Cei care consumă produse pe bază de pește, dar doresc să își sporească cantitatea de B12 din organism, pot opta pentru capsule cu ulei din ficat de cod Lysi.

Proteine. Pe lângă acizi grași esențiali Omega-3 și vitamina B12, peștele mai conține și proteine de cea mai înaltă calitate. Proteinele reprezintă unul dintre puținii macronutrienți esențiali de care are nevoie corpul nostru. Specialiștii ne recomandă să consumăm aproximativ 7 grame de proteine pentru fiecare 5 kilograme de greutate corporală, deci o persoană care cântărește 50 de kg ar trebui să consume 70 de grame de proteine pe zi. Peștele este sărac în grăsimi și calorii, în timp ce este bogat în proteine, fiind așadar o masă consistentă și delicioasă.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*