Cât de avantajați vom fi dacă începem acum să consumăm mai mult pește?

Poate cel mai recomandat aliment care nu ar trebui să lipsească de pe mesele noastre este peștele. Preparat sub diverse forme, îl putem oferi bebelușului nostru în perioada de diversificare, urmând apoi să îl servească alături de întreaga familie cu fel de fel de sosuri și garnituri.  Peștele este, așadar, un aliment grozav pe care îl putem consuma din primul an de viață și până la adânci bătrâneți, căci într-adevăr un regim alimentar bogat în pește ne asigură longevitate și o calitate excelentă a vieții.

Sigur, poate că știți deja că peștele abundă în substanțe nutritive valoroase, în special proteine, vitamina D, dar și fosfor, potasiu, iod, seleniu, vitamina A și complexul de vitamine B. S-ar putea spune că peștele, la fel ca și quinoa, scorțișoara, matcha și chia, este un superaliment.

Totuși, nu putem vorbi despre beneficiile consumului de pește fără să aducem în discuție conținutul bogat de acizi grași esențiali Omega-3. Sunt acizi pe care organismul nu îi poate produce, deci are nevoie de ei din exterior. Semințele și nucile conțin acizi Omega-3, dar nu sunt la fel de valoroși precum acizii grași Omega-3 pe care îi găsim în pește. Mai precis, acești acizi reduc colesterolul din sânge și suprimă eicosanoidele care provoacă cheaguri și inflamații. Sistemul cardiovascular este cel mai avantajat, însă și oasele și articulațiile sunt favorizate. Pentru cei care nu apreciază gustul de pește sau nu au timpul necesar pentru a găti preparate pe bază de pește, dar care își doresc aceste beneficii, atunci suplimentul alimentar Lysi Omega-3 cu glucozamină și condroitină este cea mai bună alternativă.

Creierul este și el foarte susținut, deoarece proprietățile acizilor grași Omega-3 de combatare a cheagurilor ne protejează de accident vascular cerebral. Mai mult decât atât, specialiștii în domeniul neurologiei sugerează că acizii grași esențiali Omega-3 pot preveni Alzheimerul, demența și declinul cognitiv.  Beneficiile nu se opresc aici, deoarece s-a dovedit că un consum regulat de mese bogate în Omega-3 ameliorează stările de depresie, tulburările afective sezoniere, dificultățile de învățare, cum ar fi ADHD, previn degenerescența maculară și ne protejează de daunele razelor UV.

Deoarece corpurile noastre nu pot produce acizi grași esențiali Omega-3, este necesar să le oferim cantitatea necesară din alimente sau suplimente, acestea din urmă fiind foarte eficiente. Putem opta pentru capsule simplu de transportat și administrat, cum sunt capsulele Omega-3 Lysi. Ca regulă generală, peșteii mai grași au mai mulți acizi grași – se poate observa după culoarea intensă a cărnii – deși peștii mai slabi sunt mai benefici pentru sănătatea noastră.

Avantajele unui regim bogat în pește

O dietă bogată în felurite tipuri de pește, cu un echilibru de pește gras și slab, susține sănătatea inimii și ne ajută să ajungem la o greutate corporală sănătoasă. Ochii, părul, unghiile, pielea, creierul sunt primii care au cel mai mult de câștigat de pe urma unei diete care abundă în pește.

Totuși, pericolul mercurului din pește este unul real. Sunt foarte multe specii de pește care au un conținut mare de mercur și alte substanțe toxice, așa că cel mai bine ar fi să le evităm. Sunt recomandate pentru consum doar unele specii de pește cu un nivel mic de mercur, printre care păstrăvul, crapul, bibanul, somonul, heringul, dar și sardinele. La polul opus se află macroul, peștele-spadă, tonul crud, dar și carnea de rechin. Categoriile de persoane vulnerabile, printre care copiii de vârstă mică, femeile care doresc să conceapă, femeile însărcinate și mămicile care alăptează sunt încurajate să opteze pentru suplimente alimentare de Omega-3 sau pentru ulei pur de pește în detrimentul consumului de pește.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*