Ce beneficii obținem dacă vom consuma zilnic pește?

Nu puțini sunt cei care adoră preparatele sofisticate pe bază de pește, icre, caviar sau fructe de mare, dar consumă cu aceeași plăcere și mâncăruri tradiționale pescărești, cum ar fi o zacuscă de casă sau o pastramă aromată de crap. Sunt foarte multe modalități prin care peștele poate deveni protagonistul regimului alimentar, iar pe lângă faptul că ne vom răsfăța papilele cu gusturi grozave, vom oferi organismului o sănătate de fier.

Peștele este o sursă excelentă de foarte multe substanțe nutritive de care corpurile noastre au mare nevoie, acum când trăim în vremuri mai solicitante ca oricând și în condiții crescute de stres și poluare. Totuși, pentru ca peștele să ne ofere beneficii considerabile, nu este suficient să mâncăm o masă pe bază de pește doar o dată pe lună sau o conservă de sardine când și când. Pe termen scurt, peștele într-adevăr ne oferă o doză bună de vitamina D și ne poate ajuta să pierdem mai repede din greutate. Totuși, avantajele cele mai impresionante vin odată cu un consum regulat de pește. Vorbim, așadar, despre un regim alimentar axat pe pește sau chiar despre un stil de viață. În prezent, specialiștii în nutriție ne încurajează să consumăm o masă pe bază de pește cel puțin o dată sau de două ori pe săptămână.

Spre deosebire de carnea roșie și carnea de pasăre, peștele este o sursă excelentă de proteine de înaltă calitate, având totodată un conținut mai scăzut de calorii și de grăsimi saturate. Peștele cu carnea albă tinde să fie cea mai calitativă sursă de proteine, dar recomandarea generală ar fi să consumăm specii de pește cu un conținut cât mai mic de mercur, cum ar fi hering, somon sau păstrăv. Pe de altă parte, mercurul fiind un pericol atât de înfricoșător, femeile care planifică o sarcină, cele deja însărcinate și mămicile care alăptează sunt sfătuite să opteze pentru suplimente alimentare pe bază de pește, precum capsulele cu ulei pur de pește Omega-3 Lysi.

Peștele – sursă de proteine, vitamine și minerale

Dacă dorim să ne bucurăm de o sănătate de fier și de vitalitate până la vârste înaintate, atunci peștele nu trebuie să lipsească din regimul nostru alimentar, deoarece ne oferă câteva dintre vitaminele și mineralele fundamentale pentru o stare excelentă de sănătate. Mai exact, conține fosfor care sprijină sănătatea oaselor, a dinților și a unghiilor, potasiu care stimulează circulația sângelui, iod care este bun pentru glanda tiroidă, seleniu care este un antioxidant natural și care activează vitaminele A și C, încetinind semnele îmbătrânirii și îmbunătățind aspectul pielii. De asemenea, peștele conține vitamina A care susține vederea nocturnă, complexul de vitamine B, dar este totodată și cea mai bună sursă dietică de vitamina D.

Dată fiind această bogăție de substanțe nutritive, nu ar trebui să ne mire faptul că dietele bazate pe pește, cum ar fi regimul mediteranean, au fost asociate cu frumusețea exterioară și cu sănătatea interioară. Uleiul de pește menține sănătatea și suplețea pielii, iar oamenii de știință au dezvăluit că ajută la combaterea acneei. Pentru cei care doresc să trateze acneea și prin intermediul regimului alimentar, atunci suplimentele pe bază de ulei de pește sunt cele mai recomandate. Uleiul din ficat de cod cu aromă naturală de lămâie Lysi are un gust plăcut, se poate transporta în geantă și în mașină oriunde ați călători și se poate administra zilnic, oferindu-vă astfel beneficii constante de combatere a acneei.

Nu în ultimul rând, proteinele furnizate de pește ajută corpul să construiască colagen, sporind fermitatea și flexibilitatea pielii. De fapt, toate dietele bogate în ulei de pește au efecte de regenerare și întinerire a părului și ochilor, fiind excelente și pentru plămânii noștri, deoarece stimulează sistemul respirator, reducând în același timp problemele legate de astm.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*