Ce faci atunci când copilul refuză peştele? Cu ce îl înlocuieşti?

În prezent, părinţii sunt bombardaţi cu informaţii privind cele mai bune alimente pentru copii lor. Peste tot auzim cât de mult s-au înmulţit cazurile de diabet, de obezitate sau chiar supraponderalitate, despre deficienţele lor severe de calciu şi fier şi despre faptul că cei mai mulţi copii nu mănâncă suficiente legume şi fructe.

Există atât de mulţi experţi care vin cu tot felul de informaţii noi privind ce este bine să punem în farfuriile copiilor şi ce nu este indicat, încât nu este de mirare că părinţii devin confuzi şi nu mai ştiu exact cu ce trebuie să umple căruciorul de cumpărături.

Totuşi, există un aliment cu nenumărate beneficii pentru sănătate, asupra căruia toţi experţii sunt de acord, şi anume peştele.

 Ce trebuie să ştie părinţii despre consumul de peşte

O multitudine de cercetări arată că peştele este o sursă bogată în substanţe nutritive necesare organismelor aflate în creştere şi dezvoltare şi care previn mai multe boli. Întâi de toate, peştele este bogat în proteine, substanţe nutritive pe care organismul le foloseşte pentru a construi muşchi şi oase sănătoase. De asemenea, proteinele sunt necesare pentru vindecarea rănilor şi zgârieturilor, dar şi pentru piele, păr, unghii, inimă, plămâni şi muşchi.

Copiii trebuie să mănânce o hrană proteică la prânz și cină, iar peștele este o alegere foarte sănătoasă. Pe lângă proteine, peştele este, totodată, bogat în mai multe vitamine şi minerale esenţiale. Toate speciile de peşte sunt bogate în seleniu, iod şi zinc. Seleniul este un antioxidant puternic care ajută la protejarea organismului de toxine și poate juca un rol important în prevenirea cancerului.

Iodul este esențial pentru un metabolism sănătos, iar zincul ajută la stimularea sistemului imunitar și lupta împotriva gripei și răcelilor de sezon. Prin urmare, copiii care mănâncă peşte vor avea parte de o creştere şi dezvoltare sănătoase şi vor fi protejaţi împotriva multor boli.

Dar copilul meu refuză să mănânce peşte…

Aceasta este o problemă cu care se confruntă foarte mulţi părinţi. Cele mai multe familii ştiu deja că peştele este un aliment remarcabil de sănătos, cu foarte multe beneficii pentru sănătatea copiilor, dar cum anume îi putem convinge pe copiii reticenţi să mănânce peşte sau măcar să încerce să mănânce câtuşi de puţin?

Trebuie să ne amintim că majoritatea copiilor cu vârsta cuprinsă între 2-3 ani refuză să mănânce peşte, dar asta nu înseamnă că nu vor mânca peşte niciodată. La fel ca majoritatea alimentelor, cu cât mai devreme introduceţi peştele în regimul copilului, cu atât îl va mânca fără probleme.

La fel ca bebeluşii care fac cunoştinţă cu alimentele solide, copiii au nevoie de timp pentru a se obişnui cu noile gusturi şi texturi de peşte şi poate dura ceva timp şi câteva încercări până când se vor simţi confortabili cu privire la consumul de peşte.

Cum introducem peştele în alimentaţia copiilor

  • Începeţi cu cantităţi foarte mici de peşte, eventual ca aperitiv. În general, durează aproximativ 6 săptămâni  până ce copilul se obişnuieşte cu un nou aliment.
  • Începeţi cu peşti care au o aromă mai blândă, după care, pe măsură ce se obişnuieşte cu peştele, puteţi pregăti mâncăruri pe bază de peşte gras, cu un gust mai intens.
  • Adăugaţi puţin peşte în alte preparate. De exemplu, puteţi pregăti paste cu peşte sau cu ton sau măcar puteţi adăuga puţină carne de peşte în sosul pentru paste. Pizza cu peşte curăţat de oase, cu măsline şi porumb s-ar putea să fie pe placul copiilor. Chifteluţele de peşte se numără iarăşi printre preferatele multor copii. De asemenea, puteţi servi peşte cu sosurile îndrăgite de copii, chiar şi cu puţină maioneză sau ketchup de casă, sos de ardei sau sos barbeque.
  • Nu forţaţi copiii să mănânce peşte, altfel vor fi şi mai înverşunaţi. Pentru că sunt foarte importante beneficiile consumului de peşte asupra stării lor de sănătate, optaţi pentru capsule cu ulei de peşte pentru copii. Acesta sunt masticabile, nu au gust neplăcut şi oferă aceleaşi beneficii precum o mâncare de peşte. La fel de bine, puteţi opta pentru ulei de peşte cu aromă de lămâie, special pentru copii. Respectând cantitatea indicată, copilul se va bucura de o sănătate de fier fără să consume peşte.

Mai trebuie să ştiţi despre consumul de pește că poate ajuta la protejarea copiilor împotriva astmului. Mai multe studii au arătat că majoritatea copiilor care mănâncă în mod regulat pește, în special pește gras, au o șansă semnificativ mai mică de a dezvolta astm spre deosebire de copiii care nu mănâncă niciodată pește.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*