Ce putem face pentru a avea grijă de sănătatea și aspectul pielii noastre?

Că vrem sau nu să admitem, pielea noastră este o reflectare fidelă a tot ceea ce se întâmplă în interiorul nostru. Ceea ce punem în corpurile noastre – și, la fel de important, ceea ce nu punem în corpurile noastre – influențează în mod semnificativ aspectul, sănătatea și textura pielii noastre.

Un regim alimentar echilibrat ne este de cel mai mare folos dacă dorim să arătăm și să ne simțim cât mai bine. Sigur, sunt foarte multe alimente, suplimente și superalimente care pot face adevărate minuni pentru pielea și tenul nostru, așa cum sunt și alimente și băuturi care ne dăunează. Deși hrana este esențială pentru o piele frumoasă și sănătoasă, asta nu înseamnă că dacă vom consuma ocazional câte un avocado vom avea instantaneu o piele radiantă. Totuși, fiecare mic gest contează, iar când vine vorba de alimentația, nu doar că sporește sănătatea pielii noastre, ci oferă o serie de beneficii întregului corp.

Iată, așadar, ce nu ar trebui să lipsească din dietele noastre zilnice:

Acizi grași esențiali Omega-3 și grăsimi vegetale. Dietele cu un conținut scăzut de grăsimi nu sunt cele mai indicate pentru o piele sănătoasă și nici pentru o stare generală bună de sănătate. Avem nevoie de grăsimi în alimentația noastră pentru producerea de hormoni esențiali și pentru alte funcții vitale care asigură sănătatea corpului nostru. De asemenea, grăsimile mențin hidratarea și elasticitatea pielii noastre, ceea ce este foarte important, deoarece o piele deshidratată este mult mai predispusă la deteriorare, la pierderea elasticității și fermității și prezintă astfel semne de îmbătrânire mai rapid.

Grăsimile bogate în Omega-3, precum cele găsite în somon, semințe de in și nuci ajută la combaterea inflamației și hidratează pielea din interior. Specialiștii în nutriție și dietetică ne încurajează să consumăm cel puțin 250 de grame de pește săptămânal sau să ne completăm dietele cu suplimente zilnice de ulei de pește care furnizează cantități adecvate de acizi grași Omega-3 de tip DHA și EPA. Uleiul din ficat de cod, capsule Lysi este o alternativă excelentă la preparatele de pește, așa cum este și Uleiul din ficat de cod lichid cu aromă de lămâie Lysi, care este potrivit atât pentru adulți, cât și pentru copii.

Referitor la grăsimile pe bază de plante, acestea sunt, de asemenea, adaosuri excelente pentru piele. Printre cele mai recomandate grăsimi vegetale se numără avocado, uleiul de măsline, nucile și semințele, precum și unturile și uleiurile din semințe, în special untul de migdale, de arahide sau de caju, dar și uleiul de cânepă sau de dovleac. Dacă vă supravegheați îndeaproape greutatea corporală, atunci țineți cont de aceste calorii care provin din grăsimi și încercați să consumați mai puțin din alte alimente care nu sunt atât de sănătoase, cum ar fi carbohidrații procesați și zaharuri.

Probiotice. Probioticele care stimulează imunitatea sunt celebre pentru rolul lor în sănătatea digestivă. De asemenea, tot probioticele susțin vindecarea pielii și contribuie la ameliorarea afecțiunilor inflamatorii ale pielii, cum ar fi eczema și psoriazisul. Cele mai bune surse alimentare de probiotice includ iaurtul grecesc, brânzeturile care conțin culturi active vii, kombucha, precum și kefir și usturoi.

În cele din urmă, studiile arată că patru căni de ceai verde pe zi pot ajuta la îmbunătățirea elasticității pielii, a texturii și hidratării, precum și la creșterea fluxului de sânge și de oxigen la nivelul pielii.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*