Consumă Omega 3 şi evită stările depresive

Acizii graşi omega 3 sunt esenţiali pentru o bună funcţionare a organismului nostru. Aflaţi în echilibru cu alte elemente care concordă la o stare generală bună şi la păstrarea funcţiilor organismului la cele mai optime cote, acest tip de acizi au rolul de a ne ajuta să funcţionăm normal, atât organic, cât şi pe plan psihic.

Omega 3 si starile depresive

Picture 1 of 5

Omega 3 şi influenţa asupra creierului
Creierul uman reprezintă un sistem extrem de bine structurat şi capabil de a face faţă tuturor provocărilor la care poate fi supus un om, în limitele noastre anatomice. Însă pentru a funcţiona normal şi pentru a transmite în mod corect semnalele şi comenzile necesare unei bune funcţionări, creierul trebuie hrănit. O mare parte din creier este alcătuită din acizi graşi. În cazul în care aportul de acizi graşi omega 3 şi 6 nu este suficient sau este dezechilibrat proporţional, încep să apară probleme repartizate pe diferite paliere.
Unul dintre aspectele care poate fi afectat de lipsa acizilor graşi este cel care ne influenţează trăirile, stările, tonusul, dispoziţia, percepţia şi raportarea la realitate.
Dacă nu avem grijă să furnizăm permanent creierului acizi graşi, vom începe să ne confruntăm cu stări depresive, cu episoade de hiperactivitate, se poate instala schizorenia sau sindromul maniaco-depresiv.

Palierele de vârstă
La ora actuală este deja foarte greu a se face o delimitare pe paliere de vârstă. Depresia îşi face simţită prezenţa chiar şi la persoane foarte tinere, cu toţii fiind influenţaţi de tehnologie, mass-media, poluanţii din mediu, problememe familiale, abuzul de medicamente şi substanţe neuro-excitante. Pe un fond slăbit prin lipsa de omega 3, depresia se va instala confortabil şi va schimba în mod dramatic personalitatea şi calitatea vieţii individului respectiv.

Semnele lipsei de omega 3
Organismul uman ştie când să tragă semnale de alarmă, important fiind ca noi să le depistăm, să le înţelegem şi să luăm măsuri.
O lipsă de acizi graşi omega 3 va fi anunţată prin anumite senzaţii şi rezultate. Setea excesivă, uscarea şi asprirea pielii, căderea părului, astmul bronşic, hiperactivitatea, depresia, oboseala cronică, apariţia eczemelor, durerile articulare, toate acestea pot fi rezultat al unei lipse majore de omega 3.

Cum prevenim
Stările depresive sunt extrem de neplăcute, influenţând viaţa persoanei respective în mod negativ. Pentru a nu ne supune psihicul unor astfel de trăiri, este indicat a ne trata corpul cu multă atenţie şi a-i furniza toate elementele de care are nevoie pentru a funcţiona la standardele normale.
În ceea ce priveşte aportul de omega 3, ar fi suficient să ne hrănim corect, incluzând în meniul zilnic preparate din peşte şi vită, nuci, alune, fasole uscată, năut, spanac, brocoli, lactate, uleiuri de in şi măsline, în principal, să avem o dietă variată.
Un deficit major de acizi graşi omega 3 îl vom remedia printr-o cură de suplimente, însă sub îndrumare medicală şi ţinând cont de istoricul medical.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*