Consumul de acizi graşi Omega-3 sau cum să trăieşti mai mult şi mai bine

La cuptor pe pat de legume, prăjit, gătit la abur sau pe grătar, peștele este un preparat delicios, care diversifică regimul alimentar și care îmbunătățește semnificativ starea noastră de sănătate. 

Spre deosebire de alte grupuri de alimente, speciile grase de pește, cum ar fi somonul, păstrăvul, sardinele, tonul și macroul sunt de fapt cele mai indicate pentru sănătatea noastră. Nu degeaba peștele gras este numit grăsime dietetică. Organismul nostru are nevoie de grăsimi, dar nu de orice tip de grăsimi, ci de grăsimi bune, așa cum sunt cele oferite de uleiul de măsline, de nuci și de semințe, de avocado și de pește.

Uleiul de pește este bogat în acizi grași Omega-3, care contribuie la dezvoltarea și la buna funcționare a creierului, îmbunătățesc funcția oculară și sprijină starea de sănătate a femeilor însărcinate.

Iată în rândurile de mai jos alte beneficii pe care le oferă consumul de pește și care sunt cele mai bune alternative pentru care puteți opta atunci când nu puteți găti pește cel puțin de două ori pe săptămână sau când peștele nu reprezintă tocmai mâncarea preferată.

Consumul de pește înseamnă o inimă sănătoasă

Peștele nu conține grăsimi saturate, așa că este recomandat pentru sănătatea inimii. Totodată, reduce colesterolul, unul dintre cei mai mari dușmani ai sănătății inimii.  Nutriționiștii sunt de părere că un regim alimentar bogat în pește este cel mai indicat pentru a vă ține cât mai departe de bolile cardiovasculare.

Totuși, dacă deja suferiți de afecțiuni cardiovasculare, este bine să știți că veți avea nevoie de o cantitate mai mare de acizi grași esențiali Omega-3, așa că va trebui să mâncați pește mai des, nu doar de două ori pe săptămână. În astfel de situații, foarte utile se dovedesc a fi suplimentele alimentare de Omega-3, cum sunt cele puse la dispoziție de Lysi România. Puteți opta pentru capsule, ulei de pește natural, ulei de ficat de cod, precum și pentru alte tipuri de suplimente îmbogățite cu alte substanțe nutritive de care are nevoie organismul.

Peștele este cea mai bună sursă de vitamine

Peștele conține numeroase vitamine și minerale, precum fier, mangan, potasiu, fosfor, dar și vitamina A, vitamina E, complexul de vitamine B și vitamina D. Mai precis, peștele este foarte bogat în vitamina D, iar acest tip de vitamină ajută organismul să absoarbă toate celelalte tipuri de nutrienți.

Peștele luptă împotriva bolilor majore

Consumat în mod regulat, peștele scade riscul bolilor autoimune cum ar fi diabetul și poliartrita reumatoidă. Peștele este o sursă unică de zeci de substanțe nutritive vitale care mențin echilibrul în interiorul organismului nostru și țin la distanță boli majore. În afară de aceste beneficii, consumul de pește poate îmbunătăți metabolismul, calitatea somnului, aspectul pielii, abilitatea de concentrare și atenuează inflamația.

Consumul de pește menține sănătatea tiroidei

Consumat în mod constant, peștele asigură sănătatea tiroidei, deoarece produce iod, iar tiroida are nevoie de iod. Fără o tiroidă sănătoasă, este foarte dificil pentru organism să obțină hormoni metabolici esențiali. Pe de altă parte, o tiroidă sănătoasă ajută creierul să funcționeze optim, iar în rândul copiilor și al femeilor însărcinate, contribuie la dezvoltarea osoasă. Prin urmare, corpul nostru are nevoie de iod, iar cele mai bune surse de iod includ creveții, scoicele, tonul, sardinele, dar și codul și multe alte specii de pește.

Pentru că ideal este să trăim mult, să nu avem de-a face cu bolile și să fim cât mai fericiți și plini de vitalitate, aflați că peștele luptă împotriva depresiei. Datorită bogăției de acizi grași Omega-3 și de vitamina D, peștele este un antidepresiv natural care combate depresia și schimbările de dispoziție.

 

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*