Cum ne ajută consumul de pește să avem o memorie mai bună?

Sunt milioane de mituri despre mâncare în întreaga lume, dar parcă cele mai multe mituri și zvonuri s-au concentrat în jurul peștelui și fructelor de mare. Nu puțini sunt cei care se întreabă dacă ar trebui să cumpere doar pește proaspăt și niciodată înghețat. Alții știu de la părinți că nu este bine să cumpere pește luni, în timp ce mulți alții consideră că icrele reprezintă un aliment toxic. Mai sunt tot felul de zvonuri conform cărora consumul de pește ne-ar putea îmbunătăți memoria. Similar cu consumul de morcovi care ne ajută să avem o vedere excelentă. Totuși, în multe zvonuri există și un sâmbure de adevăr sau măcar puțină logică, așa că în rândurile următoare vom vedea cât de adevărat este că dacă vom consuma pește vom avea o memorie bună până la adânci bătrâneți.

În urmă cu câțiva zeci de ani, cercetătorii au descoperit că anumite specii de pește au niveluri favorabile de Omega-3, iar de aici s-a conturat ideea că peștele și fructele de mare pot contribui la o memorie mai bună. Acizii grași esențiali Omega-3 sunt apreciați pentru efectele lor pozitive asupra tensiunii arteriale, asupra sănătății creierului și inimii, precum și asupra dezvoltării și întreținerii creierului. Încă din anii 1990 și chiar la începutul anilor 2000, s-au efectuat mai multe teste pentru a se constata dacă acizii grași Omega-3 au efecte directe și pozitive asupra memoriei. Înainte să ajungem la rezultate, haideți să discutăm despre știința din spatele acestei presupuneri.

Care este legătura dintre Omega-3 și memorie?

În cadrul unui studiu efectuat în anul 2006, cercetătorii au descoperit că acidul docosahexaenoic Omega-3 (DHA) se dezvoltă în creier atunci când fătul crește în pântecele mamei. Tot în acea perioadă, s-a constatat că animalele însărcinate care au beneficiat de o dietă bogată în DHA au avut pui cu mult mai dezvoltați mental decât animalele cu o dietă scăzută în DHA. Când vine vorba despre oameni, s-a observat că nivelul scăzut de Omega-3 este asociat cu pierderile de memorie și cu boala Alzheimer. Asta înseamnă că lipsa acizilor grași Omega-3 atât înainte, cât și în timpul sarcinii ar putea avea un efect negativ asupra dezvoltării creierului bebelușului.

Din acest motiv, femeile însărcinate sunt îndemnate să consume suplimente de Omega-3, așa cum sunt suplimentele Lysi Omega-3 sub formă de capsule, pe lângă vitaminele obligatorii în timpul sarcinii. De asemenea, consumul de pește în mod regulat poate avea beneficii pe termen lung pentru sănătatea mintală a unei persoane, deoarece studiile arată că persoanele care mănâncă pește au adesea niveluri mai mari de materie cenușie în zonele din creier asociate cu memoria și abilitățile cognitive.

Fie că ajută sau nu memoria, pentru un regim alimentar echilibrat este necesar să consumăm o cantitate adecvată de acizi grași polinesaturați. Doar cu ajutorul acestor acizi, putem să ne întreținem în formă excelentă creierul și corpul, așa că este indicat să consumăm pește de cel puțin două ori pe săptămână. Trebuie luat în considerare și faptul că multe specii de pește conțin metale grele și mercur, așa că femeile însărcinate, cele care alăptează și copilașii ar trebui să consume doar suplimente Omega-3 care conțin o cantitate adecvată de DHA și EPA și doar pește despre care se știe că nu conține mercur, cum ar fi păstrăvul, crapul și somonul. Poate că nu vom deveni mai inteligenți peste noapte dacă vom mânca pește în mod regulat, însă adoptarea unui regim alimentar sănătos este întotdeauna o decizie inteligentă. 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*