Cum ne asigurăm longevitatea activităţii cerebrale

Una dintre problemele cu care se confruntă omul odată cu trecerea timpului şi a apropierii de vârsta a treia, este cea legată de activitatea cerebrală. Teama de a nu avea probleme grave cu memoria, cu concentrarea, de a nu se declanşa maladii grave care ne-ar izola şi ne-ar desprinde de lumea în care obişnuim să trăim, este una din ce în ce mai des întâlnită.

cum sa ne asiguram longevitatea activitatii cerebralePentru a ne bucura de o bătrâneţe frumoasă, pentru a parcurge firesc şi liniştit toate etapele vieţii noastre, trebuie să ne impunem anumite reguli şi obiceiuri încă din perioada de tinereţe. Chiar dacă aceasta este perioada în care noi funcţionăm la capacitate maximă, trebuie să fim conştienţi că depinde numai de noi pentru a avea nu numai o viaţă lungă, dar calitatea acesteai să fie şi bună, să fim echilibraţi, mulţumiţi, cu o sănătate mulţumitoare, umbrită doar de etape pe care le vom putea traversa şi depăşi prin găsirea resurselor pe care organismul ni le pune la dispoziţie într-o stare de normalitate şi echilibru.

În primul rând trebuie să ne stabilim propriile reguli prin care ne impunem stilul de viaţă. Vom acorda atenţia cuvenită activităţilor fizice, petrecerii timpului în natură, controalelor medicale necesare şi tratarea efecţiunilor cu care ne confruntăm, somnului şi alimentaţiei, fluctuaţiilor de greutate şi activităţilor pe care le efectuăm şi urmărilor pe care acesta le au asupra organismului nostru.

Pentru a ne asigura o activitate la nivel cerebral de o calitate mulţumitoare pentru cât mai mult timp, atunci ar trebui tratat cu mare seriozitate palierul alimentar.

Consumul constant de alimente bogate în acizi graşi omega 3 ne va ajuta se ne bucurăm de capacitatea de concentrare, de memorie, de puterea de asimilare a informaţiilor pentru cât mai mult timp şi va diminua semnificativ instalarea unor afecţiuni degenerative progresive ale creierului, precum neplăcuta şi periculoasa boală Alzheimer.

 

Dacă vom învăţa să ne alimentăm sănătos, vom fi sănătoşi şi activi chiar şi la vârste înaintate. Alimente precum lactatele, carnea  de peşte, seminţele, nucile, alunele, bananele, căpşunele, pepenele galben, conopida, brocoli, fasolea verde şi uscată, năutul, carnea de vită, uleiul de in sau de rapiţă vor asigura organismului necesarul optim de omega 3 necesar unei activităţi cerebrale optime şi rezistente în timp.

Un deficit major de omega 3 va fi acoperit prin intervenţia cu suplimente pe bază de ulei de peşte sau pe bază de seminţe de in, diminuându-se astfel riscul afectării funcţionării creierului, atât în perioada apropiată, cât şi pe termen lung.

O bătrâneţe frumoasă şi împlinită va fi asigurată prin furnizarea organismului nostru unei cantităţi constante de omega 3,  pe tot parcursul vieţii.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*