Cum putem preveni stările emoționale tulburătoare de după sărbători?

Cei mai mulți dintre noi trecem în Noul An plini de așteptări, de entuziasm, de speranțe și cu tot felul de vise care promit să ofere mai mult sens vieților noastre. Totuși, imediat după ce consumăm și ultima gură de șampanie, începem să ne simțim deprimați și triști. În general, ianuarie și lunile reci de iarnă sunt caracterizate de stări de letargie, de lene și de lipsă de entuziasm. Așa ajungem să ne întrebăm ce anume se întâmplă cu noi, de ce ne simțim atât de triști și lipsiți de vitalitate și dacă nu cumva totul se petrece doar în mintea noastră. Răspunsul este nu, nu se petrece totul doar în capul nostru. Motivul pentru care ne simțim astfel în această perioadă a anului are mai multe explicații.

În primul rând, deși ianuarie semnalează începutul unui nou an, pentru mulți dintre noi este și sfârșitul concediului de iarnă. Nu mai avem casele împodobite cu brăduți și cu luminițe strălucitoare, cadourile au fost deschise, am mers și la munte, iar petrecerile s-au încheiat. Cu alte cuvinte, perioada de pregătire, de anticipare, de emoții și distracție a luat sfârșit, așa că trebuie să ne întoarcem la muncă și să vedem ce ne pregătește noul an. De fapt, starea de tristețe pe care o simțim după vacanță este similară cu un ciclu bipolar mai ușor, numit în termeni medicali ciclotimic. Acest ciclu este definit drept stres mental care apare după sărbătorile de iarnă și după sezonul de festivități.

În al doilea rând, lunile de iarnă sunt reci și întunecate, ceea ce ne face susceptibili la un alt fenomen cunoscut sub denumirea de tulburare afectivă sezonieră. Această afecțiune este recunoscută clinic ca fiind o depresie recurentă declanșată, de obicei, de zilele reci de iarnă și de lipsa luminii naturale sau artificiale. Vestea bună este că putem învinge stările deprimante și putem trece cu zâmbetul pe buze prin lunile de iarnă doar mâncând alimentele potrivite.

Fructe. Când vine vorba de o alimentație sănătoasă, citricile sunt printre cele mai recomandate. Citricile sunt bogate în flavonoide antioxidante care ne ajută să scădem riscul a multe probleme legate de sănătate, inclusiv boli cardiovasculare și cancer. Mai mult, s-a descoperit că flavonoidele inhibă simptomele depresiei ușoare. Portocalele, lămâile, clementinele și grapefruitul pot face o diferență uriașă în perspectiva noastră mentală și în sănătatea emoțională.

Pește. Peștele, fructele de mare și algele marine sunt sursa principală de acizi grași esențiali Omega-3. Cercetările au arătat că acizii grași Omega-3 pot atenua mai multe tulburări mentale, inclusiv schizofrenia. De asemenea, acizii Omega-3 ne pot îmbunătăți semnificativ starea de spirit, pot diminua iritabilitatea și scad depresia. Unele dintre cele mai bune surse de Omega-3 sunt hamsiile, sardinele, macroul și somonul sălbatic. De asemenea, putem să ne îmbogățim regimul cu suplimente Omega-3, fie comprimate fie ulei de pește. Lysi este renumit pentru uleiul din ficat de cod natural, care este foarte bine purificat, astfel încât nu mai conține contaminanți, mercur sau alte metale grele. Pe lângă faptul că previn stările de tristețe, acizii grași Omega-3 împiedică și răcelile atât de comune în sezonul de iarnă, așa că Immune Max Lysi, bogat în Omega-3 și alkoxigliceroli, ne asigură că va lupta împotriva răcelilor, oboselii și depresiei.

Ceai. Cu toții iubim proprietățile calmante ale unui căni cu ceai cald într-o zi agitată. Ceaiul conține, de asemenea, flavonoide, care stimulează acele părți ale creierului nostru care produc sentimente de relaxare. Ceaiul verde, dar și ceaiurile medicinale, precum ceaiul de mușețel sau de roiniță, sunt cele mai indicate pentru sporirea sentimentelor de bunăstare mentală și fizică și pentru diminuare stresului și anxietății.

În cele din urmă, consumul de ciocolată ne face să ne simțim întotdeauna mai bine. Acest lucru se datorează faptului că ciocolata conține compuși care semnalează creierului să elibereze serotonină și dopamină, adică exact acele substanțe chimice care ne fac să ne simțim bine. De asemenea, ciocolata este bogată în metilxantină, care inhibă tendința organismului de a deveni letargic, în timp ce sporește claritatea energetică și mentală. Una sau două bucățele de ciocolată neagră pe zi sunt mai mult decât suficiente.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*