Cum se administrează corect uleiul de pește?

Uleiul de pește este un supliment alimentar care a căpătat tot mai multă popularitate. Multiplele sale beneficii pentru sănătate se datorează acizilor grași esențiali Omega-3 din compoziție, deși un ulei de pește de bună calitate conține și calciu, vitamina E, dar și alte vitamine și minerale.

Uleiul de pește face parte deja din regimul alimentar al multor persoane, și asta pentru că se poate administra de la cele mai fragede până la cele mai înaintate vârste, este benefic atât pentru persoanele sănătoase pe care le ajută să își mențină starea excelentă de sănătate, dar mai ales pentru pacienții care deja se confruntă cu unele afecțiuni medicale. Nu în ultimul rând, uleiul de pește de foarte bună calitate, așa cum este uleiul de pește pur islandez Lysi poate completa în deplină siguranță regimul alimentar sau poate înlocui complet peștele.

Deși cea mai bună modalitate de a-i oferi organismului acizi grași Omega-3 este prin consumul a două porții de pește gras pe săptămână, în unele situații această cantitate de pește nu poate furniza toți acizii grași esențiali necesari și atunci apare necesitatea administrării unui supliment, precum uleiul din ficat de cod natural Lisy. Ce contează cel mai mult la un supliment cu acizi grași esențiali Omega-3 este să conțină suficienți acizi de tip EPA și DHA, întrucât acestea sunt cele mai utile tipuri de acizi Omega-3 care se găsesc în peștii grași și în alge.

Care este cantitatea zilnică necesară de acizi grași Omega-3?

Deși nu există un standard stabilit privind cantitatea de Omega-3 necesară zilnic, majoritatea organizațiilor pentru sănătate recomandă un minim de 250-500 mg EPA și DHA în fiecare zi pentru adulții sănătoși. Totuși, dacă vă confruntați cu unele afecțiuni medicale, cantități mai mari sunt adesea recomandate.

De exemplu, în cadrul unui studiu, 11.000 de persoane care au luat zilnic 850 mg de EPA și DHA timp de trei ani și jumătate, au înregistrat o scădere cu 25% a atacurilor de inimă și o scădere de 45% a morții subite cauzate de bătăile anormale ale inimii. Prin urmare, specialișii recomandă ca pacienții care suferă de afecțiuni cardiace coronariene să își administreze 1000 mg de EPA și DHA zilnic, în timp ce persoanele cu un nivel ridicat de trigliceride ar trebui să își administreze 2000-4000 mg zilnic.

De asemenea, un număr mare de studii demonstrează că dozele mari de Omega-3, care variază de la 200-2200 mg pe zi, pot reduce simptomele depresiei și anxietății. În cazurile de tulburări psihice, suplimentele care oferă cantități mai mari de EPA și cantități mai mici de DHA pot prezenta și mai multe beneficii.

Trebuie menționat faptul că un regim alimentar bogat în pește sau îmbogățit cu suplimente de Omega-3 este asociat cu un risc redus de cancer mamar, cancer de prostată și cancer de colon, iar pentru a ține la distanță aceste boli, mai ales dacă în istoricul familiei deja există cancer, este recomandat să completați cele două porții săptămânale de pește cu încă 200-400 mg de acizi Omega-3.

Totuși, nu este important doar câți acizi grași Omega-3 consumăm, ci la fel de important este și ce cantitate de Omega-6 îi oferim organismului. În cele mai multe cazuri, o dietă tipică conține de 10 ori mai mulți acizi Omega-6 decât Omega-3. În general, acizii grași Omega-6 provin din uleiuri vegetale rafinate. Este esențial să echilibrăm acest raport, întrucât acizii Omega-6 și Omega-3 concurează pentru aceleași enzime, care transformă acizii grași în formele biologic active ale acestora.

Majoritatea specialiștilor consideră că raportul ideal ar trebui să de fie 2:1 Omega-6 la Omega-3 pentru o stare de sănătate optimă. În concluzie, pentru a vă asigura că îi oferiți organismului o cantitate corespunzătoare de acizi Omega-3, ar trebui să luați în considerare și reducerea consumului de uleiuri vegetale bogate în Omega-6. 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*