De ce să iei Omega-3 – cinci întrebuințări pentru sănătate

Acizii grași Omega-3 sunt esențiali pentru o stare excelentă de sănătate. Pentru că organismul nostru nu poate produce acești acizi și pentru că avem nevoie de Omega-3 pentru a supraviețui, dieta noastră de zi cu zi trebuie să conțină cât mai multe surse de acizi grași Omega-3. Mai mult decât atât, o multitudine de cercetări arată că acizii grași Omega-3 sunt esențiali pentru sănătatea inimii, pentru prevenirea atacurilor cardiace și pentru prevenirea accidentelor vasculare cerebrale.

Există diferite tipuri de Omega-3 pe care le găsim în anumite alimente. Este vorba despre acidul alfa-linolenic (ALA) care se găsește în uleiuri vegetale, nuci și semințe, acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul  docosahexaenoic (DHA). Avem nevoie de EPA și DHA pentru o inimă sănătoasă și pentru circulația sângelui. Sardinele, somonul și macroul reprezintă cea mai bună sursă de EPA și DHA. Și peștele alb conține Omega-3, dar în cantități mai mici.

De ce sunt acizii grași Omega-3 benefici pentru sănătate?

Numeroase cercetări care s-au desfășurat pe parcursul timpului arată că acizii grași Omega-3 îmbunătățesc sănătatea inimii. În țările unde oamenii consumă pește gras, cum ar fi Japonia sau Groenlanda, se înregistrează mai puțin cazuri de boli cardiace în comparație cu țările unde oamenii consumă foarte puțin pește gras, printre care și România, dar și Marea Britanie.

Printre principalele beneficii ale acizilor grași Omega-3, menționăm:

  • scăderea nivelului de trigliceride, adică grăsimile care intră în sânge după fiecare masă;
  • îmbunătățirea circulației;
  • prevenirea formării cheagurilor de sânge;
  • scăderea tensiunii arteriale;
  • echilibrarea ritmului inimii în permanență.

Cum putem introduce acizii grași Omega-3 în dieta noastră?

Peștele gras este cea mai bună sursă de acizi grași Omega-3. În mod ideal, ar trebui să mâncăm două porții de pește pe săptămână, dintre care una să fie de pește graș. O porție înseamnă 140 de grame, dar putem împărți cele 280 de grame de pește necesare în două sau trei porții mai mici pe parcursul săptămânii.

Anșoa, heringul, crapul, macroul, somonul, șprotul și păstrăvul sunt printre cele mai bune opțiuni alimentare. Mai trebuie să știm că peștele nu ne furnizează doar acizi grași Omega-3, ci reprezintă și o sursă importantă de vitamine, precum vitamina A, D, B și minerale, inclusiv calciu, iod, zinc, fier și seleniu. Pentru a beneficia de cât mai mult calciu, putem consuma peștele la conservă cu tot cu oase.

Dacă sunteți gravidă, intenționați să rămâneți însărcinată sau alăptați, nu trebuie să mâncați mai mult de două porții de pește gras pe săptămână. Evitați rechinul, tonul proaspăt și peștele-spadă, întrucât conțin cantități mari de mercur. Suplimentele alimentare Omega-3 sunt recomandate în special femeilor care doresc să rămână însărcinate, care sunt deja însărcinate și mamelor care alăptează. Gama de suplimente alimentare Lysi cuprinde Omega-3 în diferite forme, inclusiv capsule cu ulei pur de pește, ulei de pește și capsule îmbogățite cu vitamine. Aceste suplimente sunt sigure pentru femeile însărcinate și pentru cele care alăptează, întrucât sunt formulate pe bază de materie primă de cea mai înaltă calitate, așa că nu conțin metale grele.

De asemenea, puteți include în dieta personală si surse vegetale bogate în ALA, cum ar fi semințele de in, uleiul de in, nucile, alunele, soia, semințele de dovleac, semințele de chia, semințele de cânepă, uleiul de alge, legumele cu frunze verzi, precum și alimentele fortificate cu Omega-3, precum ouă, lapte, băuturi vegetale, iaurt și pâine.

Pe lângă o dietă bogată în pește gras și alimente vegetale, suplimentele Omega-3 Lysi sunt recomandate în situația în care organismul nu absoarbe în mod corespunzător acizii grași Omega-3 din alimente, în cazul în care suferiți de deficiență severă de Omega-3, dacă treceți printr-o perioadă de efort fizic sau intelectual intens, dar și persoanelor care suferă de boli cardiace.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*