Deficiență de vitamina D

Vitamina D este necesară pentru a vă menține corpul sănătos. Vitamina D ajută oasele să fie puternice și poate ajuta la prevenirea unor tipuri de cancer. Simptomele deficienței de vitamina D pot include slăbiciune musculară, durere, oboseală și depresie. Pentru a obține suficientă vitamina  D, căutați anumite alimente, suplimente și lumina soarelui.

Ce este deficitul de vitamina D?

Deficitul de vitamina D înseamnă că nu aveți suficientă vitamina D în corp. Vitamina D este unică, deoarece pielea ta o produce de fapt folosind lumina soarelui. Persoanele cu piele deschisă și cei care sunt mai tineri convertesc lumina soarelui în vitamina D mult mai bine decât cei cu pielea mai închisă la culoare și cu vârsta peste 50 de ani.

De ce este atât de importantă vitamina D?

Vitamina D este una dintre numeroasele vitamine de care organismul nostru are nevoie pentru a rămâne sănătos. Această vitamină are multe funcții, inclusiv:

  • Menținerea oaselor puternice: a avea oase sănătoase vă protejează de diverse afecțiuni, inclusiv rahitism. Rahitismul este o tulburare care îi determină pe copii să aibă oase slabe și moi. Este cauzată de o lipsă de vitamina D în organism. Ai nevoie de vitamina D pentru ca fosforul și calciul să poată fi utilizate pentru a construi oase. La adulți, a avea oase moi este o afecțiune numită osteomalacia.
  • Absorbția calciului: Vitamina D, împreună cu calciul, ajută la construirea oaselor și la menținerea oaselor puternice și sănătoase. Oasele slabe pot duce la osteoporoză, pierderea densității osoase, ceea ce poate duce la fracturi. Vitamina D, luată o dată pe cale orală sau din expunerea la soare, este apoi transformată într-o formă activă a vitaminei. Este acea formă activă care promovează absorbția optimă a calciului din dieta ta.
  • Lucrul cu glandele paratiroide: glandele paratiroide lucrează minut la minut pentru a echilibra calciul din sânge prin comunicarea cu rinichii, intestinul și scheletul. Atunci când există sufficient calciu în dietă și suficientă vitamină activă D, calciul alimentar este absorbit și utilizat în mod bun în întregul corp. Dacă aportul de calciu este insuficient sau vitamina D este scăzută, glandele paratiroide vor „împrumuta” calciul din schelet, pentru a menține calciul din sânge în intervalul normal.

Obținerea în doze optime a vitaminei D poate juca, de asemenea, un rol în a vă ajuta să vă mențineți sănătos protejând împotriva următoarelor probleme și, eventual, ajutând la tratarea acestora. Aceste condiții pot include:

  • Boli de inimă și hipertensiune arterială.
  •  
  • Infecții și tulburări ale sistemului imunitar.
  • Cade la persoanele în vârstă.
  • Unele tipuri de cancer, cum ar fi cancerul de colon, prostată și sân.
  • Scleroză multiplă.

Care sunt sursele de vitamina D?

Puteți obține vitamina D într-o varietate de moduri. Acestea pot include:

  • Expunere la soare. Aproximativ 15-20 de minute, trei zile pe săptămână sunt de obicei suficiente.
  • Prin alimentele pe care le consumi.
  • Prin suplimente nutritive. Printre suplimentele nutritive pe care le putem menționa pe cele de la Lysi, OMEGA-3 cu Vitamina D si CALCIUM, acestea asigurând neceasrul zilnic de vitamina d 3 si calciu. O sursă natural de vitamina D este și suplimentul Ulei din ficat de cod cu aroma de lamaie si menta, LYSI, putând fii utilizat încă din primul an de viață al copilului.

Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*