Dieta mediteraneană – de ce se spune că este cea mai sănătoasă și ce anume implică?

Localnicii din regiunea mediteraneană sunt renumiți pentru regimul lor alimentar variat și pentru stilul de viață echilibrat. De fapt, dieta mediteraneană este apreciată la nivel mondial drept una dintre cele mai sănătoase diete. Bogată în cereale integrale, în fructe, în legume proaspete, în grăsimi sănătoase și pește, această dietă încurajează oamenii să consume alimente sănătoase și cât mai naturale și să lase alternativele procesate pe rafturile magazinelor alimentare.

Adepții pe termen lung ai dietei mediteraneene se mândresc cu o viață lungă și de calitate, cu un nivel ridicat de vitalitate până la vârste înaintate și cu multe alte beneficii, toate demonstrând cât de utilă este această dietă pentru cei care o respectă în mod constant.

Dieta mediteraneană abundă în beneficii nutriționale

Se înțelege de la sine că adoptarea unui regim bogat într-o varietate de alimente nutritive oferă o mulțime de avantaje stării noastre de sănătate. Cei care au adoptat dieta mediteraneană consumă la toate mesele alimente gustoase, colorate și cât se poate de nutritive, precum spanac, roșii, broccoli, morcovi, fenicul, lămâi și ciuperci. Asta înseamnă o bogăție de vitamine, minerale și antioxidanți care protejează organismul împotriva bolilor. În plus, fructele și legumele susțin hidratarea, sunt sărace în calorii, iar merele, bananele, spanacul și ardeiul gras au un conținut ridicat de fibre, așa că ajută organismul să fie cât mai performant până la cele mai înaintate vârste. De asemenea, dieta mediteraneană susține cel mai mult sănătatea inimii, datorită aportului ridicat de alimente cu grăsimi mononesaturate și polinesaturate, cum ar fi uleiul de măsline, nuci, semințe, avocado și fructe de mare. Consumul corespunzător de grăsimi mononesaturate este puternic corelat cu un risc redus de boli de inimă, în timp ce grăsimile polinesaturate sunt grăsimi esențiale, ceea ce înseamnă că sunt necesare pentru funcțiile vitale ale organismului. Tot pentru susținerea sănătății inimii, dieta mediteraneană are la bază cât mai mult pește. Bogat în acizi grași esențiali Omega-3, peștele este cel mai prietenos aliment pentru sănătatea inimii. La rândul său, uleiul de pește, așa cum este Lysi Ulei din Ficat de Cod Natural, poate completa cu succes dieta mediteraneană atât a adulților, cât și a copiilor. Un alt supliment alimentar care poate completa grozav dieta mediteraneană este Lysi Omega-3 Forte, care protejează sănătatea inimii, a creierului, a ochilor și a încheieturilor.

Dieta mediteraneană menține controlul asupra greutății

Pentru că o bună parte din populația României este obeză sau supraponderală, respectarea unui stil de viață care să asigure o greutate corespunzătoare este de o importanță crucială. Foarte multe studii au dezvăluit că dieta mediteraneană este asociată cu pierderea în greutate pe termen lung. Se crede că acest lucru se datorează consumului redus de carbohidrați rafinați, aportului ridicat de alimente de calitate și abordării mai puțin restrictive – dieta mediteraneană ne permite să consumăm brânzeturi, ciocolată neagră și vin.

Dieta mediteraneană înseamnă un stil de viață îmbunătățit

Fiecare parte a dietei mediteraneene ajută la îmbunătățirea tuturor aspectelor din viața noastră de zi cu zi, și asta pentru că dieta mediteraneană înseamnă mult mai mult decât ceea ce mâncăm. Socializarea, efectuarea regulată a exercițiilor fizice și limitarea stresului sunt la fel de importante ca nutriția. În plus, consumând mâncăruri proaspete, de sezon, sunt puține șanse ca mesele noastre să devină plictisitoare sau repetitive. Și, pentru că nu este o dietă prea restrictivă, putem lua masa la restaurant atunci când nu avem timp să gătim acasă.

Fiecare persoană care urmează dieta mediteraneană ajunge la un moment dat să își îmbunătățească fiecare aspect din viața sa, să socializeze mai mult, să glumească și să râdă, să încerce tot felul de exerciții fizice și sporturi, să nu mai ia viața prea în serios, să înlăture stresul și să se relaxeze mai mult. Cu alte cuvinte, dieta mediteraneană este mai degrabă un stil de viață și nu doar o simplă dietă. Așa că puteți uita pentru totdeauna de dietele fade și restrictive și să încercați un plan alimentar care să fie realizabil, durabil și incredibil de delicios.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*