Întărirea imunității cu Omega 3

Sistemul imunitar uman este extrem de complex și are o mulțime de mecanisme prin care ne protejează de bacterii și viruși și ne ajută să ne vindecăm în momentul în care nu reușește să învingă boala de la început. Însă, pentru ca toate mecanismele de apărare a sistemului imunitar să funcționeze la capacitate maximă, este nevoie ca noi să avem grijă de corpul nostru. Trebuie să îi oferim toate elementele de care are nevoie pentru întărirea imunității.

intarirea imunitatii

Ca orice sistem complex, și imunitatea noastră are nevoie de întreținere permanentă, prin diferite metode.

Prima și cea mai eficientă metodă pentru întărirea imunității este alimentația sănătoasă, fără nici un fel de excese.

Este important să consumăm cât mai multe legume și fructe, proteine de calitate, să consumăm o cantitate suficientă de grăsimi bune (uleiuri vegetale presate la rece, nuci și semințe, avocado etc) și o cantitate cât mai mică de grăsimi rele (prăjeli, grăsimi hidrogenate etc). În plus, este recomandat să evităm pe cât posibil alimentele procesate, cu mulți aditivi și zahărul, deoarece acesta provoacă inflamarea organismului.

O dietă sănătoasă nu trebuie să fie compusă doar din salate și nici nu trebuie să fie plictisitoare. Există o mulțime de moduri în care putem combina alimentele pentru un preparat delicios. Condimentele și ierburile aromatice sunt foarte importante într-o dietă sănătoasă, deoarece cu ajutorul acestora putem da gust mâncărurilor fără să apelăm la prăjirea acestora.

Un al doilea pas către un sistem imunitar puternic este cât se poate de banal – consumul de apă. Știm cu toții cât este de important să bem o cantitate suficientă de apă în fiecare zi, dar nu ținem mereu cont de acest sfat și neglijăm unul dintre cele mai importante aspecte pentru o viață sănătoasă.

Pe lângă alimentația corectă și consumul adecvat de apă, pentru întărirea imunității ar trebui să facem mișcare zilnic. Însă, pentru mulți oameni acest lucru este destul de dificil, având o mulțime de responsabilități care nu le mai lasă timp pentru sport.

Cel mai bun sfat ar fi să încercați să faceți o plimbare de câteva ori pe săptămână și să urcați măcar o parte din treptele de la bloc sau de la locul de muncă, dacă timpul nu vă permite să faceți mișcare câte o oră întreagă. Și o jumătate de oră de mișcare pe zi poate face minuni pentru sănătatea noastră, indiferent sub ce formă este, nu doar sportul făcut la sală sau alergatul sunt bune.

Dacă alimentația corectă, consumul adecvat de apă și mișcarea sunt cele mai importante elemente pentru un sistem imunitar sănătos, totuși nu sunt singurele. Igiena adecvată este un alt factor important, iar dacă este cazul, introducerea suplimentelor alimentare pentru menținerea nivelurilor optime de vitamine, minerale, sau acizi grași.

Există cazuri în care deși o persoană nu are un stil de viață nesănătos, totuși nu asimilează anumite elemente din alimentele consumate sau organismul nu le produce în cantitate suficientă din resursele pe care le are la dispoziție.

Cum Omega 3 nu poate fi produs de către organism, iar alimentația noastră nu este bogată în pește gras sau semințe de in (cele mai importante surse de Omega 3), este de multe ori nevoie de o suplimentare a dietei cu capsule sau uleiuri care conțin acești acizi grași esențiali.

Omega 3 ne ajută foarte mult la întărirea sistemului imunitar, prin proprietățile sale anti-inflamatoare și prin efectele benefice pe care le are asupra circulației sângelui. Scăderea inflamației din organism ne ajută enorm la ameliorarea simptomelor unei liste lungi de boli, iar o circulație îmbunătățită a sângelui ne ajută să ne concentrăm mai bine, să reținem informațiile mai ușor, dar și să luptăm mai eficient împotriva infecțiilor. Așadar, suplimentele cu Omega 3 sunt extrem de benefice pentru întărirea imunității, atât pentru copii, cât și pentru adulți.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*