Macroul poate reduce simptomele maladiilor Alzheimer şi Parkinson

Toată lumea recomandă consumul de pește, considerat a fi unul dintre alimentele cele mai bune pentru organismul nostru. De fapt, s-a și demonstrat faptul că grăsimile din peşte ne menţin mintea ageră până la vârste înaintate. Specialiștii de la Universitatea Laval din Canada au demonstrat că peștele oceanic gras, cum este și macroul, dacă este consumat corespunzător, poate preveni bolile neurodegenerative: Alzheimer şi Parkinson. Potrivit profesorului Frederic Calon de la Universitatea amintită, peştele gras oceanic conţine acizi graşi esenţiali omega 3, nişte grăsimi bune care protejează neuronii şi previn îmbătrânirea creierului. În acelaşi timp, grăsimile din peştele gras pot să reducă simptomele maladiilor Alzheimer şi Parkinson, în momentul în care aceste boli au fost depistate.

macrou 1

Picture 1 of 5

Totodată, acizii graşi omega 3 conținuți de macrou ne dau o stare de bunădispoziţie şi ţin la distanţă stările depresive. Pe lângă faptul că ne simţim bine, ne putem concentra mai bine, putem învăţa mai uşor, dacă mâncăm peşte. Potrivit cercetătorilor canadieni, acizii omega 3 sunt constituenţi esenţiali ai membranelor celulare cerebrale, de aceea creierul funcţionează la parametrii optimi doar dacă mâncăm cod, somon, macrou. S-a demonstrat că persoanele peste 70 de ani care mănâncă peşte în fiecare zi au rezultate mai bune la testele cognitive decât cele a căror dietă este săracă în peşte.

Nu trebuie să uităm însă de echilibrul dintre acizii graşi omega 3 şi cei omega 6 în dietă: Pentru menţinerea funcţiilor cognitive, pentru prevenirea stărilor depresive este important raportul dintre acizii omega 3 şi cei omega 6. Aceştia din urmă se găsesc în uleiul de floarea-soarelui, uleiul de şofrănel, de germeni de porumb. În cazul în care sunt consumaţi în exces, acizii graşi omega 6 au efect proinflamator, crescând riscul de apariţie a numeroase boli.

De asemenea, deși se spune că peştele nu îngraşă, trebuie să fim atenţi cu ce îl asociem. Dacă mâncăm peşte cu pâine şi nu facem efort fizic, sigur că ne îngrăşăm. Cel mai bine, peştele se asociază cu verdeţurile. Nu e bine să mâncăm peştele prăjit, pentru că prin prăjire creşte numărul de calorii. Dacă totuşi vrem peşte prăjit ar fi bine să alegem nişte uleiuri rezistente la prăjit, aşa cum sunt uleiul de măsline, uleiul de palmier, uleiul de rapiţă.

După cum se știe, majoritatea sortimentelor de peşte pe care le găsim în supermarketuri sunt specii de crescătorie, însă chiar şi aşa putem profita de efectele sale benefice asupra organismului, cu condiţia să fim informaţi şi să alegem cel mai indicat peşte, astfel încât balanţa să încline în favoarea acizilor graşi Omega 3 şi în defavoarea altor substanțe care nu sunt benefice pentru organism, precum mercurul, pe care macroul îl poate conține, ca orice pește gras, și care poate fi extrem de periculos pentru gravidă sau pentru femeile care alăptează deoarece nou-născutul este foarte sensibil la acest metal, putând cauza ravagii în sistemul nervos în curs de dezvoltare al unui fetus.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*