Omega-3 și bolile de inimă

Corpul uman este capabil să producă mai multe tipuri de grăsimi de care are nevoie din alte grăsimi sau din materii primii. Totuși, nu poate produce acizi grași Omega-3, așa că este esențial ca dieta noastră să fie alcătuită din suficiente surse alimentare bogate în acizi grași Omega-3.

Alimentele bogate în Omega-3 includ pește, uleiuri vegetale, nuci, semințe de in, ulei de in și legume cu frunze. Poate că vă întrebați acum de ce este obligatoriu să introducem în regimul nostru alimentar cât mai multe surse de Omega-3.

Ce sunt acizii grași Omega-3 și ce rol îndeplinesc?

Trebuie să știți că acizii grași Omega-3 sunt o parte integrantă a membranelor celulare din întreg corpul și afectează funcția receptorilor celulari din aceste membrane. Acizii grași Omega-3 oferă punctul de plecare pentru realizarea hormonilor care reglează coagularea sângelui, contracția și relaxarea pereților arteriali și inflamația. De asemenea, acizii Omega-3 se atașează de receptorii din celulele care reglează funcția genetică.

Probabil datorită acestor efecte, așa cum s-a dovedit de nenumărate ori, grăsimile esențiale Omega-3 previn bolile de inimă și accidentele vasculare cerebrale și contribuie la gestiunea multor altor afecțiuni medicale, printre care lupus, eczeme și artrită reumatoidă. De asemenea, acizii grași Omega-3 ne protejează împotriva multor forme de cancer.

Mai trebuie să știți că există trei forme principale de acizi grași Omega-3, și anume acidul eicosapentaenoic (EPA), acidul docosahexaenoic (DHA) care provin în principal din pește, așa că uneori sunt numiți acizi grași Omega-3 marini, precum și acidul alfa-linolenic (ALA), cel mai obișnuit acid gras Omega-3 în majoritatea dietelor occidentale. ALA se găsește în uleiuri vegetale, nuci, semințe de in și ulei de in, în legume cu frunze și în unele grăsimi animale, în special dacă animalele au fost hrănite cu iarbă.

Ce legătură există între acizii grași Omega-3 și bolile de inimă?

Cele mai multe cercetări care s-au desfășurat pe parcursul timpului arată că acizii grași Omega-3 au efecte benefice substanțiale în cazul pacienților care suferă de  boli de inimă. Întâi de toate, aceste grăsimi ajută inima să bată în ritm constant, prevenind ritmul periculos sau potențial letal. Astfel de aritmii provoacă cele mai multe decese cardiace în fiecare an.

De asemenea, acizii grași Omega-3 reduc tensiunea arterială, frecvența cardiacă, îmbunătățesc funcția vaselor sanguine și, în doze mai mari, pot determina scăderea trigliceridelor și pot ameliora inflamația, care joacă un rol important în dezvoltarea aterosclerozei.

De exemplu, un studiu de amploare axat pe efectul peștilor sau uleiurilor de pește asupra bolilor de inimă arată că supraviețuitorii atacului de cord care au luat o capsulă de 1 gram de acizi grași Omega-3 în fiecare zi timp de trei ani nu au mai suferit de un alt episod de atac de cord în comparație cu cei care au luat un placebo. Situația este similară și în cazul accidentelor vasculare cerebrale. Specialiștii vorbesc despre un risc de deces cardiac redus cu aproximativ 50%, iată așadar cât este de important să beneficiem de o dietă bogată în acizi grași Omega-3.

Ce cantitate de acizi grași Omega-3 trebuie să consumăm?

În general, este indicat ca persoanele sănătoase să consume aproximativ 300 de grame de pește gras, bogat în Omega-3, pe săptămână. Surse alimentare excelente de acizi grași Omega-3 includ crapul, somonul, păstrăvul, macroul, tonul la conservă, sardinele și heringul. Surse vegetale de ALA includ uleiuri vegetale, precum uleiul de in, uleiul de dovleac, uleiul de cânepă, nuci, alune, soia, semințe de in, semințe de cânepă, semințe de dovleac și alge. De asemenea, includeți în dieta de zi cu zi cât mai multe alimente fortificate cu Omega-3, precum ouă organice, iaurt, lapte, băuturi vegetale și pâine din făină integrală cu semințe.

Pe lângă un regim bogat în surse alimentare de Omega-3, suplimentele se pot dovedi de mare ajutor mai multor categorii de persoane. De exemplu, femeile însărcinate sau care alăptează pot introduce în regimul alimentar suplimente Omega-3 Lysi, care conțin ulei pur de pește, foarte bine purificat.

Persoanele care suferă de boli de inimă își pot completa regimul alimentar cu suplimente Omega-3 Lysi la recomandarea medicului. Adesea, pacienții care suferă de boli de inimă au nevoie de o cantitate mai mare de Omega-3 în comparație cu persoanele sănătoase. Lysi pune la dispoziție suplimente alimentare sub formă de capsule sau ulei pur, potrivite atât pentru copii, adolescenți, femei însărcinate, mame care alăptează, cât și pentru seniori și persoane care suferă de boli de inimă.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*