Omega 3 și rolul ei în stimularea memoriei

Memoria este afectată de un dușman, ce are o prezență cotidiană în viața noastră, și anume, stresul. Pe lângă un regim de viață sănătos, exerciții regulate și odihnă suficientă, memoria poate fi îmbunătățită prin grăsimi. Da, ați înțeles bine, mă refer la acizi grași esențiali Omega 3.

Omega 3 si memoriaOmega 3 a fost denumit unul din grăsimile inteligente, ce contribuie la buna funcționare a organismului și mai ales, dezvoltarea abilităților mentale. Cele mai cunoscute grăsimi Omega 3 sunt EPA – acidul eicosapentaenoic și DHA – acidul docosahexaenoic.

Omega 3 constituie un acizi grași esențial polinesaturați, ce ai capacitatea de a îmbunătăți calitatea vieții noastre. Acești acizi grași esențiali nu pot fi sintetizați de corpul nostru, astfel ne revenim nouă datoria de a asigura organismului nostru cantitatea necesară de Omega 3.

În urma unor studii de specialitate s-a constatat faptul că dintre toate organele omului, creierul nostru are nevoie de cea mai multă cantitate de Omega 3. De ce? Unul din motive constă în faptul că acizii grași Omega 3 au un rol esențial în formarea tecii de mielină a a neuronilor.

Totodată, acizii grași Omega 3 sunt considerate componente nutritive vitale, ce intră în structura membranelor celulare. Omega 3 reface structura normală a membranelor celulare, în plus restabilesc mobilitatea și funcționalitatea receptorilor de membrană.

O dietă bogată în Omega 3, cum am spus și mai devreme, contribuie la menținerea integrității membranelor celulare, iar acest lucru duce la o evoluție superioară a omului.

Omega 3 susține dezvoltarea creierului și stimulează activitatea funcțională a sistemului nervos. Unul din beneficiile majore ale acidului gras Omega 3 este că întreține memoria la toate categoriile de vârstă.

Însă, rolul său benefic nu se oprește aici, Omega 3 având capacitatea de a îmbunătăți capacitatea de concentrare și învățare.

Nu trebuie uitat de coeficientul de inteligență. În cazul unui nivel scăzut de grăsimi esențiale Omega 3 în organism, orice persoană dovedește o memorie mai slabă, iar, drept urmare, prezintă greutăți serioase în realizarea sarcinilor, ce presupun inteligența mentală.

Rolul esențial pe care Omega 3 îl joacă în sănătatea mentală a copiilor, implicit și în procesul de memorie, începe încă din pântecul mamei.

De-a lungul timpului, numeroase studii au reliefat faptul că micuții alăptați cu lapte matern bogat în Omega 3, au rezultate mult mai bune, față de copiii hrăniți cu lapte praf.

Acest lucru dovedește faptul că Omega 3 menține sănătatea creierului la copii, dar, acest principiu se aplică și pentru adulți și pentru persoanele de vârstă a treia.

Care sunt efectele unei deficiențe ale acidului gras Omega 3 în organism?

  • complicații neurologice ale fătului;
  • femeile pot avea avea parte de o naștere prematură;
  • apariția sindromului ADHD la copii din cauza lipsei de Omega 3 din hrana mamei;
  • în lipsa acidului gras Omega 3 care să combată depresia post-partum, mamele vor avea mai mult de suferit din cauza acestei afecțiuni;
  • risc mai mare de apariție a accidentelor vasculare în cazul persoanelor vârstnice;
  • în ceea ce privește comportamentul, persoanele cu deficit de Omega 3 pot avea o înclinație pentru ostilitate și irascibilitate;
  • totodată, lucrurile pot să degenereze pentru bătrânii ce suferă de probleme de memorie, făcând loc apariției demenței.

Continuăm cu o precizare importantă, acizii grași esențiali Omega 3 sunt mult mai predispuși la distrugere prin gătirea, încălzirea sau procesarea alimentelor. Grăsimile esențiale Omega 3 se găsesc în alimente precum ulei de pește, semințe de în, cânepă, somon, macrou, hering, cod, sardină, nuci, dovleac,

Pentru a ne asigura că organismul nostru primește cantitățile necesare de Omega 3, pe lângă alimente, putem apela la suplimente de Omega 3, ce se găsesc sub formă de uleiuri, tablete, pastile etc.

Pe piață veți găsi o gamă variată de suplimente de Omega 3, însă este recomandat să consultați un medic înainte de a începe administrarea lor.

Înainte de final, venim cu precizare importantă. Medicii ne avertizează că repercusiunile deficiențelor de Omega 3 asupra sănătății creierului sunt profunde și se vor manifesta pe tot parcursul vieții.

Organismul nostru are nevoie de acidul gras Omega 3 pentru ca activitatea sa să se desfășoare în parametrii optimi. Nu uitați, Omega 3 are proprietatea de a proteja sănătatea organismului nostru în condiții de stres și de activități intelectuale intense.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*