Pentru un somn mai odihnitor, consumați mai mult pește!

În ultimii ani, acizii grași Omega-3 au beneficiat de o atenție sporită în ceea ce privește beneficiile lor asupra somnului. Deși oamenii de știință încă mai au multe de descoperit despre modul în care acizii grași Omega-3 influențează calitatea și cantitatea somnului atât la copii, cât și la adulți, se pot afirma cu toată convingerea că un consum regulat de pește gras, precum și administrarea zilnică a unor suplimente alimentare cu ulei de pește oferă numeroase avantaje.

Să aruncăm o privire la ceea ce știința ne spune deja despre legătura dintre somn și Omega-3:

  • Cercetările sugerează că acizii grași Omega-3 care se găsesc în pește sau în suplimentele alimentare, precum Ulei din ficat de cod Lysi sau Omega-3 Lysi Ulei Pur de Pește, îmbunătățesc calitatea somnului, vă pot ajuta să adormiți mai repede și vă îmbunătățesc performanța în timpul zilei. Un alt motiv pentru a include peștele în regimul alimentar este conținutul bogat de vitamina D. Multe tipuri de pește gras sunt, de asemena, surse bune de vitamina D, foarte importantă pentru somn. După cum probabil știți deja, deficiența de vitamina D este asociată cu tulburări de somn. Iar dacă peștele nu este tocmai felul preferat de mâncare, din nou suplimentele alimentare sunt cea mai la îndemână opțiune, dar în ceea ce privește vitamina D, nu treceți cu vederea cea mai bună sursă, adică soarele.
  • Acizii DHA stimulează melatonina. Melatonina este un hormon-cheie care facilitează somnul. Mai exact, melatonina lucrează cu ritmurile circadiane ale organismului pentru a-l ajuta să se pregătească pentru somn, trimițându-i semnale că este timpul să se odihnească, ajutându-vă astfel să vă relaxați, diminuând nivelul altor hormoni care stimulează vigilența, reducând temperatura corpului și tensiunea arterială. Cercetările arată că nivelurile scăzute de acizi DHA cauzează deficiența de melatonină.
  • Acizii grași Omega-3 pot fi de mare ajutor pentru persoanele care suferă de apnee obstructivă de somn. Cercetările au arătat că nivelurile scăzute de acizi DHA sunt asociate cu o severitate mai mare de apnee obstructivă de somn și că nivelurile crescute de DHA reduc riscurile de apneea severă. De asemenea, capacitățile antiinflamatorii ale acizilor grași Omega-3 pot ajuta la îmbunătățirea funcției cardiovasculare și la reducerea riscurilor cardiovasculare în rândul persoanelor care suferă de apnee obstructivă de somn. Nu uitați că afecțiunile cardiovasculare reprezintă un risc grav asociat apneei obstructive de somn.
  • Acizii grași Omega-3 îmbunătățesc somnul în timpul sarcinii. Cercetările recente au arătat o legătură semnificativă între nivelurile scăzute de DHA și somnul de o calitate slabă în cazul femeilor însărcinate. Se știe deja că acizii grași Omega-3 sunt extrem de importanți pentru dezvoltarea fetală, în special pentru dezvoltarea creierului și a sistemului nervos central.
  • Acizii grași Omega-3 sunt asociați cu un somn mai bun și în rândul copiilor. Studiile arată că toți copiii care consumă suplimente alimentare Omega-3 dorm o oră în plus în fiecare noapte, în timp ce bebelușii se trezesc în medie de șapte ori mai puțin pe toată durata somnului. Un studiu recent realizat pe copiii cu vârste cuprinse între 9 și 11 ani a constatat că un consum bogat de acizi grași Omega-3 conduc la un somn mai lung și mai odihnitor, dar și la un IQ superior.

Concluzionând, acizii grași Omega-3 sunt esențiali pentru sănătatea cognitivă la orice vârstă. De la naștere și până la o vârstă mai înaintată, Omega-3 joacă un rol esențial în sprijinirea dezvoltării cognitive și a sănătății, prevenind declinul cognitiv și bolile neurodegenerative.

Găsiți mai multe informații despre suplimentele naturale Lysi pe www.lysi.ro și pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/LYSIRomania/. 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*