Regimul alimentar al viitoarelor mămici – la ce trebuie să fie atente pentru o sarcină sănătoasă?

Să știm ce să mâncăm în timpul sarcinii este foarte critic. O viitoare mămică trebuie să fie puternică și sănătoasă în cele 40 de săptămâni de sarcină, tocmai pentru a-i oferi bebelușului toți nutrienții de care are nevoie pentru a se dezvolta armonios. Fără o alimentație corespunzătoare, femeia însărcinată se poate confrunta cu diverse neplăceri, disconforturi și complicații, plus consecințe destul de severe și după naștere. Din păcate, există prea multe mituri și concepții greșite despre ce anume și cum anume ar trebui să mănânce o femeie însărcinată. Pe baza cercetărilor științifice, iată doar două aspecte importante cărora este recomandat să le acordați o atenție sporită în timpul sarcinii:

Nu mâncați cât pentru doi. Deși „trebuie să mănânci cât pentru doi” este o vorbă pe femeile gravide o aud mult prea des, în realitate niciun medic nu ar oferi acest sfat. Dimpotrivă, dacă vă veți îngrășa excesiv – cum ar fi 20-25 de kg sau mai mult – sunt șanse mari să vă confruntați cu mai multe consecințe, în afară de faptul că va fi foarte dificil să slăbiți după naștere. Studiile au găsit o legătură puternică între greutatea mamei în timpul sarcinii și starea de sănătate a copilului în viitor. Unele dintre aceste riscuri care o vizează pe mamă includ diabetul gestațional, hipertensiunea arterială, depresia, fără a menționa disconfortul, oboseala, arsurile la stomac și durerile de spate. Despre alăptare știm că este foarte recomandată, căci laptele matern conține toți nutrienții de care bebelușul are nevoie pentru a crește și pentru a se bucura de sănătate. Din nou, studiile au descoperit că femeile obeze riscă să înceteze alăptarea timpuriu în comparație cu femeile sănătoase. Mai rău, obezitatea maternă implică adesea naștere prin cezariană. Cu cât este mai grea mama la naștere, cu atât este mai mare copilul și cu atât sunt mai mici șansele ca mama să poată da naștere natural. În ceea ce privește consecințele care îl vizează pe copil, obezitatea maternă îl va expune la creșterea în greutate de-a lungul vieții. E ca și cum bebelușul ar „moșteni” predispoziția spre obezitate doar pentru că mama a mâncat prea mult în timpul sarcinii. Un studiu care s-a extins pe durata a 14 ani a găsit o legătură între creșterea în greutate în timpul sarcinii și greutatea la naștere a bebelușului. Potrivit acestui studiu, femeile care s-au îngrășat cu mai mult de 24 de kg în timpul sarcinii au dat naștere unor sugari mai grei cu 170 grame în comparație cu sugarii ai căror mame s-au îngrășat doar cu 8-10 kg. Potrivit tot acestui studiu, acești sugari sunt de patru ori mai predispuși să fie supraponderali începând încă cu vârsta de 3 ani și jumătate. Totuși, din alimentația viitoarelor mămici nu trebuie să lipsească acizii grași esențiali Omega-3. Pe aceștia îi găsim în pește, dar și în alge. Pentru că peștele este un aliment de temut în timpul sarcinii din cauza mercurului pe care îl conține, mămicile sunt sfătuite să opteze pentru suplimente alimentare, precum Omega-3 capsule Lysi sau Ulei din ficat de cod natural Lysi, ambele suplimente putând fi administrate alături de alte vitamine pe care vi le recomandă medicul.

Nu consumați alcool. Nu doar femeile însărcinate ar trebui să stea departe de alcool, dar și femeile care intenționează să rămână însărcinate. Femeile care obișnuiesc să consume alcool  – chiar înainte de a rămâne însărcinate – au mai multe șanse de a da naștere unor bebeluși cu un nivel ridicat de zahăr în sânge, ceea ce crește șansele lor de a dezvolta diabet la vârsta adultă. De asemenea, expunerea prenatală la alcool poate provoca deficiență de creștere și anomalii cerebrale, care pot duce la dezvoltare necorespunzătoare, anomalii cardiace, întârzieri mentale și nivel crescut de anxietate. Chiar și o expunere nesemnificativă la alcool în timpul sarcinii poate provoca consecințe îndelungate asupra bebelușului, ceea ce înseamnă că ar trebui să încetați să consumați alcool de îndată ce vi se confirmă că sunteți însărcinată sau, și mai bine, atunci când plănuiți să rămâneți însărcinată, deoarece nu există o cantitate de alcool considerată „sigură” în timpul sarcinii.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*