Uleiul de peşte contribuie la sănătatea creierului

Studiile efectuate asupra creierului uman au descoperit că 60% din componenţa sa o reprezintă grăsimile. Acizii graşi determină integritatea creierului şi funcţionarea lui la capacitate normală.

Întrucât organismul uman nu poate crea singur acizi graşi polinesaturaţi, este nevoie de o dietă bogată în acizi graşi, adecvată, care să cuprindă alimente bogate în Omega-3. Acest lucru se poate realiza, fie prin consum regulat de peşte gras sau de suplimente specifice, obţinute din ficatul de peşte.

Suplimentele care conţin ulei de peşte sunt o sursă bogată de EPA (acid eicosapentanoic) si de DHA (acid docosahexanoic), două tipuri de Omega-3. Aceşti acizi graşi, potrivit cercetărilor, au fost asociaţi cu multe beneficii, inclusive cu îmbunătăţirea sănătăţii creierului.

DHA îndeplineşte un rol vital în menţinerea structurii şi funcţionării creierului, iar acest acid gras este răspunzător pentru aproape 25% din grăsimea totală din creier şi pentru aproape 90% din acizii graşi Omega-3 care se găsesc în neuroni (celulele nervoase).

Acizii graşi, de tip Omega 3 sunt importanţi pentru dezvoltarea creierului încă din perioada intrauterină şi mai apoi în perioada imediată, de după naştere, întrucât ajută la maturarea funcţionării optime a retinei şi a cortexului vizual. De asemenea, acuitatea vizuală şi dezvoltarea mintală se pot îmbunătăţii prin aportul suplimentar de Omega-3.

În urma cercetărilor efectuate în acest domeniu, s-a descoperit că femeile gravide care au consumat peşte sau ulei de peşte, au dat naştere unor copii cu scoruri superioare la testele de inteligenţă şi funcţia creierului s-a dovedit mult superioară, de timpuriu.

Pentru copiii peste 4-6 ani, se recomandă Omega-3 pentru copii Lysi  sub formă de capsule masticabile, cu aromă de fructe. În afară de faptul că ajută la o creştere armonioasă şi viguroasă a organismului, studiile din domeniu au scos la iveală faptul că aceste suplimente au îmbunătăţit capacitatea de concentrare şi performanţe şcolare superioare a copiilor care au luat câte 2 capsule/zi, faţă de cei care nu le-au inclus in dieta lor. Dezvoltarea creierului la copii a cunoscut în trei luni o dezvoltare echivalentă cu trei ani fără suplimente cu ulei de peşte.

Pentru persoanele trecute de 65 de ani, aportul suplimentului Omega-3 Lysi devine foarte important, dar trebuie foarte bine monitorizat, ţinând cont de afecţiunile de care suferă şi de tratamentele pe care le urmează. O persoană în vârstă va decide împreună cu medicul sub ce formă şi în ce cantitate se vor lua suplimentele de Omega-3.

Se ştie deja că pentru un organism trecut de prima tinereţe, Omega-3 va încetini procesul de îmbătrânire a creierului şi va stimula activitatea cerebrală. Va întârzia apariţia unor afecţiuni cum ar fi demenţa. Dacă aceste boli sunt deja instalate, consumul de ulei va diminua mult efectele acestei boli.

Persoanele care adoptă o dietă săracă în acizi Omega-3 au o masă cerebrală mai mică, iar diferenţa faţă de persoanele care consumă zilnic ulei de peşte, echivalează cu doi ani de îmbătrânire.

Pentru ca suplimentele cu ulei de peşte să fie cât mai eficiente, se recomandă să fie luate în fazele timpurii ale declinului funcţiei cerebrale.

S-a constatat, de asemenea, că acizii graşi, de tip Omega 3, aflaţi în uleiul de peşte, au efecte antiinflamatoare şi pot proteja creierul împotriva degradării şi a îmbătrânirii.  Pot contribui la îmbunătăţirea simptomelor depresive bipolare şi unipolare.

Există păreri, susţinute de cercetări ştiinţifice, că uleiul de peşte consumat cu regularitate poate îmbunătăţi funcţia creierului la persoanele cu probleme de memorie, incluzând aici şi persoanele cu boala Alzheimer. În privinţa acestora din urmă, cercetările continuă.

Uleiul de peşte poate ajuta însă şi persoanele sănătoase prin sporirea abilităţilor de gândire, o îmbunătăţire a memoriei şi o accelerare a timpilor de reacţionare.

Din cercetările efectuate pe această linie, reiese că pentru a-i oferi creierului cantitatea necesară de acizi graşi Omega-3, ar trebuie să consumăm de două ori pe săptămână peşte gras sau fructe de mare. Sau se poate îmbogăţi regimul alimentar cu suplimente Omega-3, de foarte bună calitate, fie prin ulei de peşte ca atare, fie în capsule, îmbogăţite cu vitamine şi minerale.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*