Uleiul din ficat de cod – beneficii pentru sănătate

Uleiul din ficat de cod este un ulei bogat în substanţe nutritive, cu efecte minunate asupra stării de sănătate a persoanelor de toate vârstele. După cum sugerează şi numele, uleiul din ficat de cod se realizează din uleiul care se găseşte în mod natural în ficatul codului.

Administrat ca supliment alimentar, uleiul din ficat de cod este una dintre cele mai bune surse de acizi graşi Omega-3 de tip EPA şi DHA, cu proprietăţi antiinflamatorii. De asemenea, uleiul din ficat de cod conţine cantităţi relativ mari de vitamina A şi vitamina D.

Conform specialiştilor, fiecare linguriţă de ulei din ficat de cod are aproximativ 41 de calorii şi 4,5 grame de grăsimi. Iată mai jos principalele beneficii de care se pot bucura atât adulţii, cât şi copiii care consumă ulei din ficat de cod:

Tratament împotriva diabetului. Uleiul din ficat de cod este o sursă importantă de grăsimi esenţiale sănătoase şi ajută astfel la controlul rezistenţei la insulină, a inflamaţiei şi a nivelului de glucoză din sânge. În cadrul unei cercetări care a implicat administrarea unor suplimente de ulei din ficat de cod la şobolani dietetici timp de 12 săptămâni, s-a observat că uleiul din ficat de cod tratează diabetul în mod natural.

Îmbunătăţeşte vederea. Uleiul din ficat de cod conţine vitamina A, care este importantă pentru o vedere sănătoasă. De asemenea, contribuie la sănătatea membranelor mucoase şi a pielii, acționând ca o barieră eficientă pentru a îndepărta bacteriile și virușii, reducând riscul de infecții oculare.

Previne infecțiile respiratorii. Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul Colegiului American de Nutriție, suplimentele de ulei din ficat de cod previn bolile respiratorii superioare.

Îmbunătățește imunitatea. Conţinutul ridicat de vitamina A care se găseşte în uleiul din ficat de cod ajută la dezvoltarea imunităţii. Vitamina A este un antioxidant important care reduce stresul oxidativ, adică acele daune provocate de radicalii liberi.

Reduce riscul de cancer. Potrivit mai multor studii, nivelurile ridicate de vitamina D – atât din expunerea la soare, cât și din suplimentele  cu ulei din ficat de cod – au fost asociate cu riscuri mai scăzute de cancer.

Susţine sănătatea inimii. Uleiul din ficat de cod conține niveluri ridicate de acizi grași Omega-3 și, ca atare, luptă împotriva bolilor de inimă. Consumul zilnic de ulei din ficat de cod poate ajuta la prevenirea aterosclerozei coronare.

Echilibrează nivelul colesterolului. Uleiul din ficat de cod conţine niveluri ridicate de acizi graşi Omega-3 care ajută la scăderea LDL (lipoproteine ​​cu densitate redusă, colesterol rău) şi îmbunătăţeşte HDL (lipoproteine ​​cu densitate mare, numit şi colesterol bun).

Reduce anxietatea. Conform celor mai recente studii, acizii grași Omega-3 prezenți în uleiul din ficat de cod au îmbunătățit simptomele depresiei și anxietății la nivelul populației generale.
Menține sănătatea osoasă. Datorită conținutului ridicat de vitamina D, uleiul din ficat de cod este bun pentru sănătatea osoasă. Vitamina D este importantă pentru construirea și menținerea oaselor puternice.

Tratament împotriva artritei. Uleiul din ficat de cod ajută la reducerea riscului de osteoartrită. Acesta conține niveluri ridicate de vitamina D care vă ajută intestinele să absoarbă calciul din alimentele pe care le consumați. Este important să consumaţi suficienți nutrienți pentru a vă asigura că oasele sunt dense și puternice.

Deşi uleiul din ficat de cod oferă multe beneficii pentru sănătate, trebuie consumat conform indicaţiilor de pe etichetă. În cazul în care consumaţi prea mult ulei, puteţi suferi de o toxicitate cu vitamina A, care conduce la dureri articulare şi dureri de cap. Consumul maxim de vitamina A este de 10.000 UI pe zi, iar suplimentele de ulei din ficat de cod conțin cantități excesive de vitamina A. Totodată, majoritatea dintre noi consumăm deja o cantitate însemnată de vitamina A provenită din alimente, inclusiv morcovi şi alte legume.

Înainte de a cumpăra ulei de ficat de cod, verificați eticheta pentru a observa cantitatea de vitamina A și asigurați-vă că aportul zilnic total de vitamina A nu depășește limita tolerabilă. În general, trebuie să luați în considerare administrarea unui supliment de 500 miligrame zilnic dacă nu consumați pește sau alte alimente bogate în acizi grași Omega-3.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*