2 reguli alimentare pe care trebuie să le respecte femeile însărcinate

Pe tot parcursul sarcinii, viitoarele mămici sunt sfătuite să acorde o atenție sporită regimului lor alimentar și stilului de viață. Cel mai adesea, femeile însărcinate se văd nevoite să își ajusteze stilul de viață și alegerile culinare tocmai pentru a le avantaja starea proprie de sănătate, cât și pe cea a bebelușului. Cu puțină perseverență, aceste noi obiceiuri sănătoase adoptate în timpul sarcinii se vor menține și după naștere și, în mod ideal, pe tot parcursul vieții. La urma urmei, mămica va fi principalul model al bebelușului, iar o viață sănătoasă este un exemplu grozav de imitat.

Unele reguli alimentare din timpul sarcinii sunt destul de stricte, așa că cel mai bine este ca mămicile să nu se abată de la ele. Iată, în rândurile următoare, doar două reguli pe care va trebui să le respectați pe parcursul sarcinii și, de preferat, în perioada alăptării:

Limitați consumul de cofeină. Pe lângă faptul că vă afectează inima și tensiunea arterială, cofeina poate străbate placenta, motiv pentru care consumul de cafea ar trebui limitat în timpul sarcinii. Conform studiilor, o cantitate prea mare de cofeină este adesea asociată cu o greutate scăzută la naștere, cu probleme cardiace, cu travaliu prematur și cu niveluri crescute de grăsimi în corp. De asemenea, cofeina este diuretică, așa că poate duce la deshidratare sau la pierderea de minerale valoroase, așa cum este calciul, care este important pentru făt. Din acest motiv, specialiștii recomandă viitoarelor mămici să renunțe complet la cofeină sau să limiteze consumul la 200 mg sau mai puțin pe zi. Consumați o cafea organică care, spre deosebire de cafeaua convențională, nu este tratată cu pesticide sau îngrășăminte chimice.

Nu consumați pește crud. Pe tot parcursul sarcinii și alăptării sunt de evitat fructele de mare negătite, preparatele pe bază de pește crud așa cum este sushi, dar și orice tip de carne gătită „în sânge”. Doar așa puteți limita riscul de contaminare cu bacterii coliforme, toxoplasmoză, listeria și salmonella. În plus, anumite specii de pește sunt foarte bogate în mercur și alte substanțe toxice, în special macroul, tonul roșu, marlinul, peștele spadă și rechinul. Conform studiilor, chiar și expunerea la un nivel scăzut de mercur poate provoca ADHD și alte daune în sistemul nervos al fătului. Totuși, asta nu înseamnă că femeile însărcinate nu au voie să consume pește. Dimpotrivă, consumul de pește este foarte recomandat, căci în carnea de pește găsim acizi grași esențiali Omega-3 de care bebelușul are mare nevoie pentru dezvoltarea creierului și a văzului. Totuși, este de preferat ca mămicile să opteze pentru speciile de pește despre care se știe că nu conțin mercur sau conțin mercur în cantități nesemnificative, așa cum este cazul somonului, a creveților, a păstrăvălui, a sardinelor, a tilapiei, codului și a conservelor de ton. Pentru că multe mămici își doresc să fie cât mai prudente în ceea ce privește consumul de pește, suplimentele alimentare pe bază de Omega-3 sunt foarte apreciate. Pentru femeile însărcinate sunt recomandate capsulele Omega-3 Lysi, dar și capsulele Lysi cu ulei din ficat de cod. Aceste suplimente sunt sigure și 100% pure, așa că nu prezintă niciun efect secundar. Se pot administra chiar și atunci când mămica dorește să se bucure de mese regulate pe bază de pește. Nu uitați că specialiștii limitează consumul de pește cu un nivel scăzut de mercur la doar 180 de grame pe săptămână. Evitați, totuși, speciile de pește cu niveluri ridicate de mercur deja menționate în rândurile anterioare, precum și stridiile și alte crustacee crude pentru a preveni posibilele infecții.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*