4 pași către o piele mai sănătoasă și mai frumoasă la orice vârstă

Aspectul pielii noastre este primul care ne trădează vârsta, stilul de viață, grija și respectul de sine, cât și ceea ce obișnuim să mâncăm în fiecare zi. Deși nutriția este critică pentru o piele frumoasă și sănătoasă, la fel de mult contează și un program adecvat de somn, practicarea zilnică a exercițiilor fizice, diminuarea stresului și, în general, orice gest pozitiv pe care îl facem pentru sănătatea, frumusețea și starea noastră de bine.

În rândurile care urmează, vom afla care sunt acei pași care, fără îndoială, ne vor conduce către o piele mai curată, mai radiantă, mai elastică și sănătoasă:

Consumul de alimente bogate în vitamine, minerale și antioxidanți. Varza Kale, spanacul, morcovii și ardeii roșii sunt printre alimentele de top bogate în vitamina C, vitamină care contribuie la contracararea efectelor expunerii la soare. De asemenea, sunt bogate în vitamina A, esențială pentru întreținerea și repararea țesutului pielii, cum ar fi colagenul, care ajută la susținerea sănătății și tinereții pielii. La rândul lor, legumele și fructele bogate în antioxidanți sunt, în general, componente-cheie ale unei diete care stimulează frumusețea. Metabolismul nostru de zi cu zi, combinat cu diverși factori la care ne expunem precum lumina soarelui și fumatul, duce la formarea de radicali liberi care se atașează de colagen și de elastina din pielea noastră, descompunându-le într-un ritm mai rapid. O dietă bogată în antioxidanți va ajuta la anularea efectelor acestor radicali liberi care compromit integritatea pielii noastre. De asemenea, acești antioxidanți pot contribui la sporirea efectelor protectoare ale produselor de protecție solară. Acizii grași esențiali Omega-3 sunt de nelipsit dintr-o dietă care vizează sănătatea pielii, căci în lipsa lor, pielea își pierde tonusul, fermitatea și elasticitatea, devenind rapid îmbătrânită și ternă.  Găsim cei mai buni acizi grași esențiali Omega-3 în pește și în alge, dar la fel de recomandate sunt și suplimentele alimentare cu ulei de pește, așa cum sunt capsulele Omega-3 Lysi, care au efecte antiinflamatoare și îmbunătățesc vederea, printre toate celelalte beneficii pe care le oferă stării generale de sănătate. Foarte apreciat este și Health Duet Lysi, un supliment cu 32 de capsule care combină beneficiile acizilor Omega-3 cu un complex de vitamine și minerale, care nu doar că vor reda sănătatea pielii, ci vă vor asigura un nivel crescut de energie și vitalitate.

Colagenul. Colagenul este o componentă-cheie a pielii, cartilajului, ligamentelor și tendoanelor corpului nostru, precum și a oaselor și dinților. S-a dovedit că suplimentarea zilnică cu 5 până la 10 grame de hidrolizat de colagen îmbunătățește elasticitatea și hidratarea pielii, sporește densitatea și structura colagenului pielii noastre și contribuie la reducerea descompunerii colagenului. Colagenul este disponibil ca supliment nutrițional – îl puteți găsi sub formă de hidrolizat de colagen sau peptide de colagen, ambele fiind opțiuni foarte bune. Hidrolizatul de colagen poate fi amestecat într-un smoothie pentru micul dejun sau într-o gustare, poate fi adăugat în cafea sau într-un suc de legume ori chiar într-o băutură vegetală, de exemplu într-un pahar cu lapte de migdale cu ciocolată neîndulcit.

Pe de altă parte, trebuie aduse în discuție și alimentele și băuturile pe care, cel mai bine, le vom evita dacă ne dorim o piele sănătoasă și elastică. Zahărul este principalul inamic al frumuseții și tinereții noastre. Când organismele noastre metabolizează zahărul, crește producția de anumiți compuși care accelerează descompunerea colagenului, lăsând pielea mai predispusă la linii fine și riduri. De asemenea, zahărul provoacă un răspuns inflamator în organism și, orice putem face pentru a reduce inflamația poate ajuta și la îmbunătățirea aspectului pielii. Lista de alimente și băuturi zaharoase de evitat este una lungă, incluzând multe smoothie-uri percepute ca fiind sănătoase, batoane proteice și sucuri de fructe. Nu doar zahărul dăunează pielii noastre, ci și carbohidrații rafinați, inclusiv orezul alb, pastele albe și pâinea albă care sunt, de asemenea, inflamatorii. În locul acestor alimente albite, încercați să consumați mai multe legume non-amidonice, proteine de bună calitate și grăsimi vegetale.

Într-un final, încercați să limitați consumul de alcool. Deshidratează și este și inflamator, ceea ce nu avantajează deloc frumusețea pielii noastre. Încercați să vă limitați la una sau două băuturi pe săptămână și evitați cocktail-urile cu zahăr.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*