Acizii graşi Omega-3 ca tratament pentru psoriazis

Un număr mare de dovezi științifice afirmă că acizii grași Omega-3 care se găsesc în uleiul de pește ajută enorm la prevenirea sau încetinirea afecțiunilor cardiovasculare. Aceste rezultate pozitive ale cercetărilor vin și în avantajul persoanelor care suferă de psoriazis și artrită psoriazică, care prezintă un risc mai mare de apariție a bolilor de inimă.

Existând această asociere, bineînțeles că oamenii de știință s-au întrebat dacă uleiul de pește poate ameliora simptomele specifice psoriazisului, așa că au efectat o serie de cercetări axate strict pe această afecțiune. Multe dintre rezultatele testelor au fost publicate în Jurnalul Academiei Americane de Dermatologie, așa că se știe acum cu certitudine că dintre toate suplimentele nutritive disponibile pe piață, acizii grași Omega-3 oferă cele mai mari beneficii și îmbunătățesc simțitor simptomele psoriazisului, unica condiție fiind să se utilizeze doze mai mari decât cele recomandate unei persoane care nu suferă de psoriazis.

Ce spun cercetările despre impactul acizilor grași Omega-3 asupra psoriazisului?

Cei mai puternici acizi grași pe care îi găsim în uleiul de pește sunt acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA). Studiile arată că suplimentele alimentare de Omega-3 au ameliorat roșeața, răspândirea și gradul de exfoliere, în special în cazul psoriazisului plachetar. Trebuie știut că în cadrul acestor studii s-a furnizat Omega-3 intravenos în doze mari – între 2,1 și 4,2 grame de EPA și 8 și 21 de grame de DHA. În schimb, o singură capsulă de ulei de pește concentrat conține în mod obișnuit între jumătate de gram și un gram de EPA și DHA. În cadrul studiilor care au utilizat cantități mai mici, rezultatele au fost vizibile după aproximativ 3 luni.

Alimente sau suplimente?

În mod normal, persoanele care nu suferă de psoriazis sunt sfătuite să consume săptămânal cel puțin două porții de pește. În schimb, persoanele care suferă de psoriazis, dar și de alte afecțiuni, precum boli de inimă, trebuie să ofere organismului cantități mai mari de acizi grași Omega-3. Cu alte cuvinte, este indicat să se consume atât preparate pe bază de pește, dar să se administreze concomitent și suplimente alimentare, fie capsule, fie ulei de pește natural. De exemplu, somonul sălbatic și somonul de crescătorie furnizează între 500 și 1200 miligrame de EPA și DHA, adică o cantitate mult mai mică decât nivelurile utilizate în majoritatea studiilor.

Mai sunt și alte cercetări care sugerează că organismul este mai în măsură să absoarbă și să utilizeze acizii grași Omega-3 care se găsesc în pește față de capsule, iar peștele oferă și alte substanțe nutritive benefice. De asemenea, deși conțin un alt tip de acid gras Omega-3, de tip ALA și nu pot furniza o cantitate suficientă de Omega-3 pentru ameliorarea simptomelor psoriazisului, este indicat să se completeze regimul alimentar și cu nuci, semințe de in și alte surse vegetale de Omega-3.

Cu alte cuvinte, specialiștii în imunologie nutrițională susțin că acizii grași Omega-3 sunt deosebit de benefici în combaterea simptomelor psoriazisului, condiția fiind ca pacienții să consume cantități cât mai mari și din diverse surse, inclusiv pește, suplimente de pește și surse vegetale, precum nuci, semințe, unturi de nuci și de semințe, uleiuri și alge.

Pentru început, persoanele care suferă de psoriazis pot completa regimul lor alimentar cu un gram de EPA și o jumătate de gram de DHA zilnic timp de opt săptămâni pentru a vedea dacă apar îmbunătățiri la nivelul pielii.

Este crucial ca înainte să începeți să administrați doze mari de suplimente de Omega-3 să vă consultați cu medicul personal, întrucât dozele mari de acizi grași Omega-3 pot provoca greață, crampe intenstinale, diaree și gaze. De asemenea, dacă vă administrați medicamente pentru subțierea sângelui, cum ar fi warfarina, din nou trebuie să discutați cu medicul personal deoarece suplimentele de Omega-3 pot crește riscurile de sângerare.

 

 

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*