Acizii grași Omega 3 – de ce avem nevoie de ei și care sunt simptomele unui deficit?

Mai cu seamă în ultima perioadă, auzim pretutindeni cât de importanți sunt acizii grași Omega-3 pentru starea noastră de sănătate, însă prea puțini dintre noi știm cu exactitate ce sunt acești acizi și ce funcții îndeplinesc. În primul rând, acizii grași Omega-3 reprezintă un tip de grăsime pe care organismul nostru nu o poate produce. Mai apoi, vorbim despre o grăsime esențială, ceea ce înseamnă că avem nevoie de ea pentru a supraviețui. De unde luăm noi acești acizi grași Omega-3? Din anumite surse alimentare, dar foarte eficiente sunt și suplimentele.

Care sunt cele mai bune surse de acizi grași Omega-3?

Peștele este cea mai bună sursă alimentară care ne furnizează Omega-3, deși există și câteva plante care conțin acizi grași Omega-3. În general, atunci când vorbim despre sursele alimentare de acizi grași Omega-3, trebuie să cunoaștem diferențele dintre EPA, DHA și ALA.

În anumite specii de pește vom găsi două tipuri de acizi grași Omega-3, și anume acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA). Plantele sunt cele care conțin cea de-a treia formă de acid gras Omega-3, adică alfa-linolenic (ALA).

Printre principalele surse alimentare bogate în acizi grași Omega-3, amintim anșoa, codul, halibut, creveți, raci, stridii, somon, sardine, macrou, hering, păstrăv și ton. Pe de altă parte, sursele vegetale bogate în ALA includ semințele de in, uleiul de in, semințele de chia, nuci, alimentele din soia și uleiul de rapiță. O altă sursă de ALA este dată de alge și de uleiul de alge. Multe alimente care sunt fortificate cu Omega-3 conțin ulei de alge. Acestea sunt opțiuni excelente pentru vegetarienii care nu mănâncă pește și pentru femeile însărcinate și mămicile care alăptează și care se feresc să consume pește din cauza conținutului ridicat de mercur din anumite specii de pește, inclusiv ton.

Care sunt efectele acizilor grași Omega-3 asupra sănătății?

Cercetările arată că acizii grași Omega-3 pot îmbunătăți sănătatea cardiovasculară. Majoritatea acestor cercetări implică EPA + DHA, dar ALA poate, de asemenea, să ajute la îmbunătățirea stării generale de sănătate.

Este recomandat să includem acizii grași Omega-3 în dieta noastră alimentară, întrucât acești acizi reduc riscul bolilor cardiovasculare, reduc riscul de deces dacă suferiți de boli cardiovasculare, reduc riscul de deces cardiac provocat de un ritm cardiac anormal, reduc formarea cheagurilor de sânge, previn formarea plăcii în artere, scad nivelurile de trigliceride prin încetinerea ritmului de creștere a acestora în ficat, favorizează colesterolul bun și previn inflamațiile.

De asemenea, persoanele care consumă pește tind să aibă tensiunea arterială mai scăzută în comparație cu cei care nu mănâncă pește.

Care sunt simptomele deficienței de acizi grași Omega-3?

O deficiență a oricărui nutrient poate fi dăunătoare pentru sănătate, dar o deficiență a acizilor grași Omega-3 prezintă cele mai multe simptome și semne de boală, în comparație cu orice alte deficiențe nutritive.

Pielea uscată, părul fragil, cu tendință de rupere, mătreața, unghiile moi și care se rup ușor, setea excesivă, urinarea frecventă, tulburările de somn, problemele de atenție, concentrarea slabă și sensibilitatea emoțională, cum ar fi depresia, schimbările de dispoziție excesive sau anxietatea nejustificată sunt principalele simptome ale unei deficiențe de acizi grași Omega-3.

Prin adoptarea unui regim alimentar mai sănătos putem rectifica cu ușurință deficiența de Omega-3. Deși dieta este foarte importantă, nu toate persoanele au aceleași cerințe sau aceeași capacitate de a digera aceste grăsimi în mod corespunzător. În astfel de situații, suplimentele Omega-3 se dovedesc cele mai eficiente. Puteți opta pentru suplimente Omega-3 Lysi, formulate cu materie primă de cea mai bună calitate, folosind tehnologii de ultimă oră. Capsulele Lisy conțin ulei de pește pur, foarte bine purificat, care nu conține metale grele.

În general, este indicat ca persoanele care nu au antecendente de boli cardiace să consume cel puțin 2 porții de pește în fiecare săptămână, ceea ce înseamnă cel puțin 300 de grame de pește. Soiurile de pește de apă sălbatică, cum ar fi macroul, tonul, somonul, sardinele și heringul, conțin cantități mari de acizi grași Omega-3.

Dacă suferiți de boli de inimă, medicul dumneavoastră vă poate recomanda să aveți un gram de EPA + DHA în fiecare zi. Suplimentele Omega-3 Lysi sunt disponibile sub forme de capsule, ulei sau capsule îmbogățite cu vitamine, potrivite atât pentru copii, adolescenți, cât și pentru adulți și seniori.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*