Acizii grași Omega-3 în diversificarea de la 6-9 luni

Termenul de diversificare se referă la etapa în care mămicile vor introduce în regimul alimentar al bebelușului alimente solide. Este o etapă pline de aventuri atât pentru mămici, cât și pentru copii. Desigur, majoritatea părinților sunt încercați de emoții în apropierea perioadei de diversificare, căci grijile nu sunt puține. Cel mic poate refuza hrana solidă, poate să sufere de constipații sau alergii sau mămica întâmpină dificultăți în a-i asigura, după cum spune și termenul, un regim alimentar diversificat.

aciziomega3.ro - Acizii grași OmegaCând este recomandat să aibă loc diversificarea?

Întâi de toate, trebuie lămurit un aspect, și anume care este perioada recomandată de introducere a alimentelor solide? Foarte clar, cercetările au arătat că cel mai benefic este să introduceți alimente solide în jurul vârstei de 6 luni și niciodată înainte de 4 luni. Unii bebeluși sunt pregătiți pentru hrană solidă încă de la 4 sau 5 luni, în timp ce alți bebeluși nu dau semne că ar fi doritori să încerce hrană solidă nici după împlinirea a 6 luni.

Totuși, diversificarea trebuie să meargă în tandem cu alăptatul măcar până la împlinirea vârstei de 1 an. În acest timp, veți continua să îi oferiți bebelușului nutriția esențială și hidratarea necesară din laptele matern sau din formula de lapte, expunându-l treptat la o lume nouă bogată în arome și nutrienți diverși. Tot în această perioadă, este important să nu pierdeți din vedere impactul pe care acizii grași esențiali Omega-3 îl au asupra dezvoltării și creșterii copilului.

Perioada de diversificare este cea care influențează cel mai mult gusturile bebelușului. Cei mai mulți copii acceptă cu ușurință tot felul de alimente la această vârstă, așa că este important să le oferim o varietate de arome diferite, de la masă la masă.

Ceea ce foarte multe mămici trebuie să înțeleagă este că în această perioadă de diversificare, mai precis până la vârsta de 1 an, este important ca bebelușul să încerce și să accepte o varietate de alimente, să i se depisteze eventualele intoleranțe alimentare și alergii și să se acomodeze cu tot felul de texturi, de la piureri de legume până la bucățele mai mari de alimente, până când copilul se va descurca să mănânce cu mânuțele sale. Nu trebuie să vă stresați în privința cantității de hrană solidă pe care bebelușul o consumă, de vreme ce este în continuare alăptat sau hrănit cu formulă de lapte. În situația în care bebelușul nu mai consumă nici aceeași cantitate de lapte și nici nu se arată dornic de a consuma hrană solidă, este recomandat să vă prezentați la medicul pediatru.

Cum începem diversificarea?

La vârsta de aproximativ 6 luni, este suficient să oferim copilului doar câteva lingurițe de mâncare de 1-3 ori pe zi. Pe măsură ce bebelușul devine confortabil cu hrana solidă, este bine să variați texturile. Pentru început, alimentele subțiri, diluate cu lapte matern sau cu formulă de lapte sunt cele mai indicate. Apoi, treceți la piureuri fine de legume, iar apoi la alimentele cu o textură mai grosieră și cu mici bucățele întregi. Foarte bine ar fi să hrăniți copilul cu lingurița, iar pe masa sa să îi puneți și câteva alimente pe care le poate apuca cu degetele sale.

De asemenea, introduceți doar câte un aliment, după care așteptați 2-3 zile pentru a introduce un nou aliment, timp în care veți observa dacă bebelușul manifestă vreo formă de intoleranță sau alergie sau se constipă. Alimentele asociate cel mai des cu alergiile includ laptele de vacă, ouăle, soia, alunele, nucile și semințele, grâul, peștele și crustaceele.

Acizii grași Omega-3 în diversificare

Iată că aici apare marea dilemă în ceea ce privește importanța acizilor grași esențiali Omega-3. Pe de o parte, bebelușul are mare nevoie de acești acizi pentru a i se dezvolta vederea și creierul, dar pe de altă parte nu trebuie să introducem pește și crustacee prea curând pentru că reprezintă pericol de alergii.

Găsim acești acizi în pește și crustacee și sunt foarte importanți pentru că ei conțin DHA, DHA-ul fiind esențial pentru dezvoltarea creierului și a funcției oculare, dar și pentru creșterea generală. Această grăsime Omega-3 nesaturată poate fi găsită în pește gras, cum ar fi somon, sardine sau păstrăv. O găsim și în alimentele fortificate cu Omega-3, precum și în formulele de lapte.

Pentru ca bebelușul alăptat să beneficieze de acizii grași Omega-3 și totodată să nu fie expus pericolului de alergii consumând direct pește și crustacee, mămica este cea care trebuie să consume alimente bogate în Omega-3, urmând ca acești acizi grași să ajungă în laptele matern și din lapte la bebeluș, asta până când bebelușul va ajunge la vârsta corespunzătoare pentru a mânca singur pește.

Până la vârsta de 9 luni, bebelușul ar trebui să mănânce alimente din toate grupurile alimentare și să se descurce cu bucățelele mai mari de alimente. În toată această perioadă minunată de diversificare, mămicile sunt încurajate să acorde o atenție sporită indiciilor pe care le oferă bebeșulul, să nu se streseze, ci dimpotrivă să se distreze alături de copil și să îl lase să își stabilească propriul ritm de adaptare la hrana solidă.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*