Adolescenţa şi omega 3

Perioada de preadolescenţă şi adolescenţă este extrem de importantă, fiind hotărâtoare în ceea ce priveşte formarea viitorului adult. Este etapa în care tânărul trece prin momente decisive, în care sistemul impune examene prin care se punctează paşii instruirii şi formării lor viitoare profesionale.

adolescenţa şi omega 3Este etapa în care transformările fizice şi la nivel psihic sunt foarte importante, în care trările interioare îşi pun amprenta pe comportamentul şi manifestările exterioare.

Orice dezechilibru la nivelul organismului, orice lipsă în materie de elemente furnizate pentru o bună dezvoltare şi pentru o bună funcţionare, are efecte negative asupra întregii vieţi a adolescentului.

Viaţa unui adolescent trebuie să se desfăşoare într-un mediu liniştit, într-o familie bine închegată, să fie înconjurat cu încredere, iubire, înţelegere şi acceptare.

Sprijinul pe care un adolescent trebuie să îl simtă din partea familiei şi al societăţii este esenţial pentru o dezvoltare firească şi benefică.

Unul dintre deficitele care pot afecta activităţile şi trăirile unui tânăr aflat la început de drum, poate fi generat de lipsa de acizi graşi omega 3.

Importanţii acizi graşi sunt esenţiali pentru o bună funcţionare a activităţii cerebrale, activitate ce se reflectă asupra rezultatelor şi performanţelor pe plan şcolar. Traiectoria instruirii şi formării profesionale a tinerilor va fi influenţată şi bine sau în rău de capacitatea acestora de a asimila, de a procesa şi folosi informaţiile noi.

 

Printr-o alimentaţie bogată în acizi graşi omega 3 poate asigura condiţiile necesare unei bune dezvoltări şi evoluţii. Dieta unui tânăr adolescent trebuie să fie echilibrată din toate punctele de vedere, pe toate palierele, să fie bogată în fibre şi omega 3. Dintre alimentele obligatorii din meniul unui adolescent nu trebuie să lipsească fructele şi legumele proaspete printre care banane, căpşune, conopidă, brocoli, fasole verde, la care se adaugă năutul, nucile, alunele, seminţele, carnea de peşte, lactatele.

Un aport optim de amega 3 se poate asigura prin consumul constant de sucuri de fructe şi  legume proaspă preparate.

Iaurturile combinate cu fructe de pădure, caise sau piersici, asigura o cantitate suficientă de acizi graşi omega 3, necesară unei bune activităţi cerebrale, obţinerii de rezultate mulţumitoare pe plan şcolar şi unui comportament echilibrat şi normal.

Atunci când este nevoie, când examenele devin foarte solicitante şi capacitatea de concentrare trebuie să fie maximă, se poate interveni şi cu suplimente pe bază de omega 3.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*