Beneficiile grăsimilor Omega 3 asupra creierului

Beneficiile esențiale ale grăsimilor Omega 3 sunt asigurarea unei memorii mai bune și a unei stări bune de sănătate generală a creierului. Cheia asigurării acestor efecte benefice este reprezentată de obținerea de grăsimi Omega 3 din alimentele și suplimentele potrivite.

Beneficiile grăsimilor Omega 3 asupra creierului

Omega 3, un factor esențial pentru sănătate
Descoperirea importanței acizilor grași esențiali a fost apreciată ca fiind unul dintre cele mai importante progrese ale domeniului nutriției moderne. Omega 3 reprezintă o categorie de acizi grași esențiali și unul dintre cele mai benefice grupuri de nutrienți pentru creierul și starea dvs. generală de sănătate.

Grăsimile Omega 3 au capacitatea de a construi membranele celulelor creierului, reducând inflamația acestuia și promovând formarea de noi celule. Acestea vă pot ajuta să vă îmbunătățiți starea de spirit și memoria și vă pot oferi protecție împotriva tulburărilor cerebrale precum depresia sau demența. În plus, Omega 3 scade riscul apariției bolilor cronice majore, inclusiv cele de inima, cancerul și artrita.

Din păcate, studiile efectuate în ultimii ani au dovedit faptul că deficiența de Omega 3 este răspândită printre pacienți. Aceasta are legătură cu peste 50 de boli comune care contribuie la numeroase decese survenite anual. Așadar, acum știm cu toții faptul că avem cu adevărat nevoie de acizi grași Omega 3. Cu toate acestea, încă există o mulțime de confuzii despre cum să este mai bine să obținem acest factor esențial pentru sănătate fie din alimente sau din suplimente.

Grăsimile Omega 3 și creierul
Există doi acizi grași Omega 3 principali: EPA și DHA. Beneficiile oferite de acizii grași creierului sunt derivate în principal din DHA și, într-o mai mică măsură, din EPA.
DHA este o componentă structurală primară a creierului și în special a cortexului cerebral, zona creierului responsabilă de memorie, limbă, abstractizare, creativitate, judecată, emoție și atenție. Nivelurile scăzute ale DH-ului au fost de multe ori privite în strânsă legătură cu afecțiuni precum depresia, tulburările bipolare, schizofrenia, pierderea memoriei și boala Alzheimer.

Seniorii cu un nivel mai ridicat de DHA sunt semnificativ mai puțin susceptibili la a dezvolta afecțiuni precum demența și Alzheimer decât persoanele cu un nivel scăzut de DHA. DHA-ul reprezintă astfel un adevărat scut împotriva declinului mental legate de vârstă, îmbunătățind învățarea și memoria la vârstnici. Persoanele cu un nivel scăzut de DHA au, de fapt, creiere mai mici și prezintă o mai mare insuficiență cognitivă decât cele cu un nivel adecvat.

Suplimentele DHA: De ce sunt critice pentru creier?
Iată cele mai importante lucruri pe care trebuie să le luați în considerare atunci când căutați să obțineți Omega 3 din alimentele incluse în dieta alimentară.

Grăsimile Omega 3 se găsesc atât în plante cât și la animale, dar fiecare element conține diferite tipuri de Omega 3. Sursele de origine animală sunt bogate în EPA și DHA care promovează sănătatea. Plantele, pe de altă parte, conțin acid specific. Acesta se transformă în organism în EPA și DHA, dar nu foarte bine. De fapt, doar o mică parte din acest acid este cu adevărat convertit în cadrul acestui proces. Mai puțin de 5% din acest acid este convertit în EPA, iar mai puțin de 0,5% din acesta este convertit în DHA.

Surse de Omega 3 din categoria plantelor

Acidul specific se găsește în semințele de in, semințele de dovleac, nuci, boabele de soia și algele marine. Uleiurile de semințe precum cele din semințe de in, uleiul de rapiță, uleiul de soia, uleiul de semințe de dovleac și uleiul de nucă conțin de asemenea un anumit nivel de acid convertibil în DHA si EPA.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*