Care sunt acei pași esențiali pentru a avea o sarcină sănătoasă?

Regimul alimentar, exercițiile fizice, precum și un stil de viață sănătos și sigur sunt cu toții factori importanți în timpul sarcinii. Malnutriția sau lipsa anumitor nutrienți la fel ca și consumul de alimente nesigure pot cauza probleme grave pentru mamă și pentru fătul aflat în curs de dezvoltare. La rândul lor, exercițiile fizice ajută viitoarele mămici să se mențină la o greutate sănătosă, contribuind la ameliorarea simptomelor sarcinii și pregătind corpul pentru travaliu și naștere. În schimb, opțiunile nesănătoase care fac parte din stilul personal de viață, precum medicamentele, alcoolul sau fumatul, pot afecta negativ fătul și pot provoca daune permanente.

Importanța nutriției în timpul sarcinii

Atunci când vorbim despre nutriția adecvată pe perioada sarcinii, există câteva aspecte diferite la care mămicile ar trebui să se gândescă. Pe de o parte, este important să optați pentru consumul de alimente din fiecare grup de alimente. Este necesar să alegeți dintr-o varietate de alimente, inclusiv proteine (cel puțin 3 porții pe zi), fructe (patru porții pe zi), legume (2-4 porții pe zi), pâine și cereale, produse lactate, limitând totodată consumul de zaharuri și grăsimi. În timpul sarcinii, aceste alegeri sunt deosebit de importante deocare corpul mamei și fătul în creștere au mai multe nevoi.

În al doilea rând, există anumite alimente pe care este recomandat să le evitați, inclusiv carne crudă sau nepreparată corespunzător, crustacee, anumite specii de pește cu un conținut ridicat de mercur sau alți poluanți, lapte și brânză nepasteurizate, mezeluri, ouă crude și cafeină, care se găsește în cafea, ceaiuri, sucuri, băuturi energizante și ciocolată. Se poate vorbi despre diferite probleme pe care le pot provoca fiecare dintre aceste alimente. În cele mai multe cazuri, poate avea loc un tip de intoxicație alimentară, infecție sau toxicitate, care poate provoca avort, întârzieri de dezvoltare ale fătului sau alte probleme diverse care îngreunează sarcina.

Cu toate că este posibil ca mama să obțină toți nutrienții, vitaminele și mineralele necesare respectând un regim alimentar sănătos, în continuare va fi necesar să își administreze suplimente alimentare. Aici intervin vitaminele prenatale. Trebuie să știți că aceste vitamine prenatale nu sunt menite să înlocuiască alegerile alimentare sănătoase, ci doar să suplimenteze dieta.

De asemenea, cercetările științifice ne extind constant cunoștințele despre nevoile nutriționale în sarcină. Una dintre cele mai importante evoluții în acest domeniu este importanța acizilor grași Omega-3 atât pentru sănătatea mamei, cât și pentru dezvoltarea sănătoasă a fătului. Cu toate acestea, din dieta multor viitoare mămici lipsesc foarte mult acizii grași esențiali Omega-3, care conțin două tipuri de acizi de o importanță substanțială. Este vorba de acidul eicosapentaenoic și acidul docosahexaenoic, adică EPA și DHA. Deși EPA și DHA lucrează împreună în organism, studiile arată că fiecare dintre acești acizi grași au beneficii unice. Pe de o parte EPA susține inima, sistemul imunitar și răspunsul inflamator, iar pe de altă parte DHA susține creierul, ochii și sistemul nervos central, motiv pentru care sunt cruciale pentru femeile însărcinate și pentru cele care alăptează.

Exerciții fizice

Femeile însărcinate sunt încurajate să efectueze cel puțin 30 de minute de exerciții moderate de 3-4 ori pe săptămână. Plimbările, înotul sau yoga pentru sarcină sunt trei modalități minunate de a face mișcare cu impact redus, care va ajuta mămicile să se bucure de o sarcină sănătoasă. Exercițiul fizic în timpul sarcinii poate avea efecte semnificative, și anume pregătește mama pentru travaliu, poate scurta durata travaliului sau îl poate face mai suportabil, ajută mama să doarmă mai bine și contribuie la îmbunătățirea stării de spirit.

În cele din urmă, este important ca viitoarele mămici să renunțe la obiceiurile dăunătoare. Pentru a vă bucura de o sarcină ușoară și pentru a susține creșterea și dezvoltarea armonioasă a copilului, evitați consumul de alcool, medicamentele ilegale, fumatul, cafeina și, în general, toate medicamentele. Toți aceștia sunt factori nocivi care pot conduce la sindrom de alcool fetal, deformări sau tot felul de alte sindroame cauzate de lipsa de oxigen produsă de fumat, probleme cardiace, naștere prematură și multe altele.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*