Ce ar trebui să mănânci dacă suferi de reumatism?

Dacă suferi de reumatism trebuie să ai în vedere atât mișcarea, medicația, ședințele de kinetoterapie, dar și alimentația. Reumaticii trebuie să se ferească de dulciuri multe, mai ales iarna, dar și de grăsimile nesănătoase.

Ce-ar-trebui-sa-mananci-daca-suferi-de-reumatism

Ce trebuie să mănânce cei care suferă de reumatism?

Iarna, reumaticii nu fac prea multă mișcare ținând cont de disconfortul creat de durerile persistente de la nivelul sistemului osos. Așa că, nu merg prea mult pe jos, fiind predispuși la îngrășare. De aceea, pentru a nu acumula kilograme suplimentare, nutriționiștii le recomandă persoanelor care suferă de reumatism să evite dulciurile în exces, dar și alimentele bogate în calorii. Articulațiile deja inflamate ar putea avea de suferit în cazul unui exces ponderal.

În același timp, nu putem contesta faptul că toți aceia care suferă de reumatism trec prin numeroase probleme de natură emoțională, fiind predispuși depresiilor. Pentru ca toate aceste lucruri să treacă mai ușor este bine ca alimentația celor care suferă de reumatism să fie completată cu surse naturale de acizi Omega 3, precum pește gras (somon, macrou, hering, ton), dar și semințe de in, ulei de măsline presat la rece. Vitaminele nu trebuiesc să lipsească din viața de zi cu zi, calciul, magneziul, fierul contribuind la sănătatea sistemului osos și la atenuarea problemelor de acest gen. În plus, acizii grași Omega 3 au un efect antiinflamator destul de puternic, lucru ce va îmbunătăți starea de sănătate a pacientului.

Dieta unui bolnav de reumatism

Alimentația de zi cu zi a unui bolnav care suferă de reumatism diferă puțin de cea a unui om perfect sănătos. Trebuie să ai în vedere introducerea multor fructe și legume proaspete, fiind o sursă bogată de vitamine și minerale. În plus, în dieta zilnică trebuie să introducem și proteine, dar mai ales acel tip de grăsimi sănătoase, acizi grași omega 3, cu rol antiinflamator. Destul de puțin trebuie să se consume carbohidrați sau dulciuri. Nu trebuiesc însă definitiv excluse, fiind folositoare cu moderație pentru organism.

Atunci când vorbim despre sursele de proteine, acestea pot fi și vegetale (fasole, linte, mazăre), dar și animale. Se recomandă consumul de carne de vită, pui sau curcan. Produsele lactate completează meniul zilnic, fiind și surse importante de calciu pentru organism. De aceea, un consum constant de produse lactate poate preveni apariția osteoportozei și poate determina creșterea imunității.

Puteți consuma și alimente care au rol antiinflamator pentru organism. Usturoiul, ceapa, ananasul, ghimbirul sunt câteva dintre cele mai importante surse ce au o acțiune antiinflamatoare.

Nu trebuie să uităm nici de alimentele bogate în fier sau sulf, aducând un plus de sănătate sistemului osos și cartilagiilor. Mazărea, brocolli, spanacul, usturoiul, dar și sparanghelul trebuiesc periodic introduse în alimentația celui bolnav de reumatism.

Peștele reprezintă o necesitate pentru bolnavii de reumatism. Acesta conține acizi grași Omega 3, fiind extrem de folositori pentru sănătatea sistemului osos și articular. Nu ezitați să aveți săptămânal minim două mese de pește gras, de tipul somon, hering, păstrăv, macrou, aducând astfel un plus pentru sănătate. În cazul în care nu sunteți adeptul meselor de pește, puteți apela la proprietățile uleiului de pește.

Nu consumați niciodată mezeluri în exces, fiind nocive pentru sănătatea sistemului osos. Trebuiesc evitate și murăturile întrucât acestea ar putea diminua rezistența oaselor. Prajelile, dulciurile procesate trebuiesc scoase din alimentația zilnică.

Alimentația unei persoane ce suferă de reumatism nu diferă prea mult de cea a unui om care respectă regimul de masă sănătos, așa că nu ar trebui să fie atât de greu să respecți indicațiile de mai sus!


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*