Ce este inflamația și cum o putem ameliora?

Uneori, corpul nostru declanșează un răspuns inflamator care ajută la combaterea infecției și care este util pe termen scurt, deoarece face parte din răspunsul imun. Totuși, dacă reacția inflamatorie continuă și după dispariția infecției, atunci ne putem confrunta cu mai multe probleme de sănătate. De fapt, inflamația cronică este factorul comun în mai multe afecțiuni, printre care diabet, boala coronariană, dar și unele boli autoimune, cum ar fi Hashimoto, Lupus și artrita reumatoidă. De asemenea, inflamația cronică un alt simptom frecvent în afecțiunile de reproducere, cum ar fi sindromul ovarului polichistic, fibroame, endometrioză sau poate indica o calitate slabă a ovulelor. Dacă nu suferiți de niciuna dintre aceste afecțiuni, dar vă confruntați cu provocări de reproducere, atunci este posibil ca inflamația să vă perturbe echilibrul natural de hormoni, care poate afecta ovulația. Prin reducerea inflamației, se va observa o perioada premenstruală mai ușoară, menstruații mai puțin dureroase, iar sângerările neregulate nu vor mai avea loc.

Cum putem ameliora inflamația?

Inflamația poate fi corectată destul de ușor dacă vom fi dispuși să facem unele modificări în ceea ce privește stilul personal de viață, în special regimul alimentar. Întotdeauna este indicat să analizăm ce anume mâncăm zi de zi pentru a putea depista rapid cauza suferințelor noastre fizice. O dietă antiinflamatoare este cea mai recomandată. Pe de o parte, o astfel de dietă implică consumul de pește sălbatic, de nuci și semințe, de fasole, linte și năut, de legume cu frunze verzi, dar și de fructe, în special fructe de pădure. Pe de altă parte, vom evita carnea roșie, fructele de mare, zaharurile rafinate, produsele din porumb, alcoolul, cafeaua și lactatele. Aceste alimente produc acid arahidonic în corpurile noastre, acid care susține prostaglandinele care alimentează inflamația. Sunt și ierburi, mirodenii și condimente foarte utile care pot ajuta la reducerea inflamației, precum turmeric, Boswellia, Reservatrol și capsaicină. Ne putem obișnui să folosim aceste mirodenii, adâugându-le în supe, tocănițe, mâncăruri de carne și legume sau smoothie. La rândul lor, suplimentele alimentare sunt de mare ajutor, mai ales dacă aveți un stil de viață agitat și rareori gătiți acasă. Omega-3 Lysi capsule se administrează foarte ușor, oferă o cantitate adecvată de acizi grași Omega-3 și sunt bine de avut în geantă, pe birou sau în mașină. La fel de eficiente sunt și capsulele Omega-3 cu glucozamină și controitină, cu rol în regenerarea cartilagiilor și prevenirea înțepenelii reumatice.

Testul de alergie la alimente – ce implică?

Apoi, indicat ar fi să vă efectuați și un test de alergie la alimente, care va indica cu precizie care sunt acele alimente pe care le puteți consuma în siguranță și care sunt acele alimente care provoacă o reacție imunitară specifică propriului organism. Evitând consumul de alimente problematice, vom putea reduce drastic inflamația. Ori de câte ori mâncăm ceva la care corpul nostru reacționeză, se creează ceea ce se numește „complex anticorp – antigen”. În mod normal, complexul este îndepărtat de celulele speciale numite macrofage, dar dacă circulă prea multe astfel de celule, atunci celulele macrofage nu vor avea șansa să le elimine. Aceasta duce la o acumulare de astfel de complexe, care se depun apoi pe țesuturi, cauzând o reacție inflamatorie. Testul de alergie este un simplu test de sânge care poate testa peste 220 de alimente și care poate fi efectuat prin intermediul unui specialist naturopatic sau alergolog.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*