Ce schimbări alimentare trebuie să adoptăm pentru o inimă sănătoasă?

Bolile de inimă sunt principala cauză de deces la nivel mondial, cu zeci de mii de oameni – atât bărbați, cât și femei – care mor în fiecare an. Deși factorii ereditari își spun cuvântul când vine vorba de afecțiunile cardiace, specialiștii sunt de părere că peste 80% din bolile de inimă pot fi prevenite. Dieta alimentară și factorii de mediu joacă roluri substanțiale asupra dezvoltării și progresului bolilor de inimă. În prezent, dispunem de nenumărate informații și de o varietate de produse care ne vin în ajutor pentru a ne menține sănătatea inimii. În rândurile care urmează, ne-am propus să vă oferim sfaturi de o importanță uriașă care pot face imediat o diferență în felul în care vă simțiți.

Consumați grăsimi sănătoase. Este adevărat că grăsimile nu sunt deloc recomandate pentru sănătatea inimii, dar asta nu înseamnă că trebuie să renunțăm complet la consumul de grăsimi. Să nu uităm că și tractul digestiv are nevoie de grăsimi pentru a funcționa corespunzător. Cheia constă în a consuma doar grăsimi sănătoase. Poate că vă veți mira, dar într-adevăr există grăsimi sănătoase, indicate pentru o inimă puternică. Probabil știți cu toții care sunt grăsimile nesănătoase, și aici includem alimentele prăjite, carnea grasă de porc, slănina și untura, baconul și multe alte mezeluri bogate în grăsimi. Lactatele cu un conținut mare de grăsimi trebuie consumate cu moderație. Haideți să vedem acum și care sunt acele grăsimi sănătoase. Ar trebui să ne orientăm atenția direct spre acizii grași esențiali Omega-3, despre care cercetările au arătat de nenumărate ori că sunt asociați cu un risc redus de afecțiuni cardiace, precum aritmia și ateroscleroza. De asemenea, cercetările au arătat că acizii grași Omega-3 scad nivelul trigliceridelor.

Organismul nu poate produce acești acizi grași, motiv pentru care trebuie să îi introducem în regimul nostru alimentar. Vom alege nuci, semințe de tot felul (cânepă, in, susan, dovleac), ouă provenite de la păsări crescute în libertate, frunzoase (toate tipurile de salate, dar și crucifere), precum și pește și fructe de mare. În timp ce semințele și nucile conțin un acid gras esențial de tip AAL, peștele și fructele de mare conțin alte două tipuri de acizi Omega-3, și anume EPA și DHA, care sunt deosebit de importanți pentru sănătatea noastră din primele zile de viață și până la vârste înaintate. Este recomandat să consumăm cel puțin două porții de pește pe săptămână, dintre care una să fie pe bază de pește gras, așa cum este crapul. Cum pentru multe familii este dificil să gătească pește de cel puțin două ori pe săptămână, suplimentele pe bază de ulei de pește sunt binevenite. În prezent, sunt disponibile o varietate de suplimentare alimentare, cum ar fi ulei de pește natural sau aromat, ulei din ficat de cod, capsule cu ulei de pește, comprimate îmbogățite cu vitamine și minerale sau comprimate masticabile pentru copii. Aceste suplimente prezintă numeroase avantaje. Întâi de toate, doza zilnică recomandată oferă cantitatea corespunzătoare de acizi grași esențiali Omega-3, iar în al doilea rând, sunt fabricate din materie primă de calitate superioară, iar uleiul de pește este foarte bine purificat, spre deosebire de multe specii de pești care, de-a lungul vieții lor au acumulat numeroase substanțe toxice din apele în care au trăit.

Consumați fructe, legume și cereale integrale. Un regim alimentar bogat în fructe, în legume și în cereale integrale oferă organismului tot ceea ce are nevoie pentru o funcționare ireproșabilă, adică vitamine, minerale, nutrienți, antioxidanți, fibre și grăsimi de bună calitate. Pentru o bună sănătate a inimii, încercați să consumați fructe de pădure, precum afine, zmeură și căpșuni, care sunt atât de bogate în antioxidanți. La rândul lor, cerealele integrale sunt bogate în fibre, care asigură o bună funcționare a tractului digestiv. Un tract digestiv sănătos înseamnă o inimă mai sănătoasă și un organism lipsit de grăsimi dăunătoare. Alimentele integrale, cum ar fi cerealele, pâinea integrală, orezul brun, cușcuș și bulgur, paste integrale, toate contribuie la o dietă echilibrată, care oferă toți nutrienții și toate vitaminele de care are nevoie inima.

În cele din urmă, încercați să efectuați exerciții fizice în mod regulat și să adoptați un program de cel puțin 7 ore de somn în fiecare noapte. Pe de o parte, exercițiile fizice vă ajută să vă mențineți la o greutate adecvată, iar pe de altă parte, vă oferă energie, vitalitate, vă protejează corpul de tot felul de afecțiuni și dureri și vă ajută să dormiți mai bine.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*