Ce se întâmplă dacă ne privăm organismul de grăsimi?

Nu toate grăsimile sunt dăunătoare pentru sănătatea și starea noastră de bine, ci sunt și grăsimi bune care ne oferă energie, care ne protejează organele, care ne mențin corpul cald și care susțin dezvoltarea celulelor. Dintre aceste grăsimi sănătoase fac parte și acizii grași esențiali Omega-3 și Omega-6, care sunt absolut necesari pentru absorbția vitaminelor, în special a vitaminelor A, D, K și E care sunt solubile în grăsimi și care ajută la producerea hormonilor.

În primul rând, dacă eliminăm complet grăsimile din alimentația noastră, vom vedea că mâncărurile vor fi lipsite de gust, de textură și nici nu vor fi cine știe ce sățioase. Apoi, din punct de vedere fizic, există o diferență uriașă între grăsimile bune și grăsimile nesănătoase. Grăsimile sănătoase sunt lichide la temperatura camerei, spre deosebire de majoritarea grăsimilor saturate și trans, care sunt solide.

Printre cele mai sănătoase grăsimi se numără uleiul de pește, pe care îl găsim sub formă lichidă sau capsule, inclusiv capsule masticabile pentru copii. Din lipsă de timp sau dacă nu vă plac preparatele pe bază de pește, puteți opta pentru capsule Omega-3 Lysi din ulei pur de pește sau pentru Ulei din ficat de cod natural lichid Lysi, care vine în recipient de sticlă închis la culoare, își menține starea lichidă și vine cu instrucțiuni complete privind doza zilnică recomandată.

Care este cantitatea de grăsimi sănătoase de care avem nevoie?

Specialiștii susțin că grăsimile ar trebui să reprezinte cel mult 20 până la 35% din totalul caloriilor din fiecare zi. Dacă respectați o dietă de 2000 de calorii, asta înseamnă că între 400-700 de calorii ar trebui să provină din grăsimi.

Pentru a ne proteja sănătatea inimii, tot specialiștii ne recomandă să limităm aportul zilnic de grăsimi saturate, care se găsesc în special în produsele de origine animală, la mai puțin de 7% din caloriile totale, să limităm și grăsimile trans care se găsesc în uleiuri hidrogenate, în alimente gătite pe care le găsim pe rafturile magazinelor și în produsele fast-food la mai puțin de 1% din caloriile totale și să păstrăm cantitatea de colesterol la mai puțin de 300 mg pe zi – colesterolul se găsește în gălbenușurile de ou (un ou mare conține aproximativ 186 mg de colesterol), în produsele lactate integrale, în carne, organe și crustacee.

De asemenea, tot pentru o inimă puternică și o bună stare generală de sănătate suntem sfătuiți să alegem carne slabă, cât mai multe pește și alternative vegetale cum ar fi soia, să optăm pentru produse lactate cu un conținut redus de grăsimi și să consumăm peștele și carnea fără piele.

Cum putem încorpora mai multe grăsimi sănătoase în mesele noastre?

Nu este deloc greu să consumăm mese și gustări mai bogate în grăsimi sănătoase. La micul dejun, putem consuma pateu din ficat de cod, sendvișuri cu sardine, pastă de avocado cu ceapă roșie și lămâie sau omletă cu ton. Nucile și semințele sunt și ele recomandate pentru un regim alimentar echilibrat și diversificat, așa că puteți consuma nuci și semințe ca atare, mărunțite în salate, puțin coapte în supe creme sau puteți prepara rapid batoane cu nuci, semințe, proteină din zer și curmale. Peștele, carnea de pasăre de proveniență organică, lactatele de capră, nucile și semințele, avocado și măsline, dar și uleiurile precum cel de cânepă, de măsline, de dovleac sau de nuci sunt printre cele mai recomandate grăsimi bune.

În timp ce grăsimile sănătoase sunt importante pentru echilibrarea meselor noastre zilnice, exercițiile fizice, hidratarea și somnul sunt, de asemenea, contribuitori majori la o viață mai energică și la o inimă puternică și sănătoasă până la vârste înaintate.  

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*