Combaterea depresiei cu acizi grași omega-3

Medicamentele antidepresive continuă să ridice îngrijorări cu privire la efectele lor secundare, care includ suicidul, agravarea clinică a depresiei și schimbările neobișnuite de comportament la adolescenți și copii.

omega 3 si depresia

Recent, FDA a instruit toți producătorii de medicamente să adauge avertismente (eticheta cea mai gravă de avertizare pentru un medicament eliberat pe bază de rețetă) pentru medicamentele antidepresive.

Având în vedere aceste constatări, medicii și pacienții caută terapii alternative mai sigure. Noi cercetări arată că acizii grași omega-3 pot ameliora efectiv depresia fără efecte secundare periculoase.

În acest articol, dezvăluim baza în creștere a dovezilor pentru omega-3 în îmbunătățirea stării de spirit și restabilirea integrității structurale a celulelor cerebrale, care sunt esențiale în îndeplinirea funcțiilor cognitive.

Deja bine cunoscute pentru capacitatea lor de a proteja împotriva bolilor cardiace, a cancerului și a diabetului zaharat, acizii grași omega-3 acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA) pot fi foarte eficienți în prevenirea și gestionarea depresiei și declinului cognitiv, conform unui număr tot mai mare de dovezi.

Acizii grași Omega-3 și depresia

Consumul multor acizi grași omega-3 poate oferi o protecție puternică împotriva depresiei. Un studiu norvegian de aproape 22.000 de participanți a arătat că cei care au luat în mod regulat ulei de ficat de cod, bogat în acizi grași omega-3, aveau 30% mai puțin probabilitatea de a avea simptome de depresie decât cei care nu au consumat. Cu cât participanții au luat mai mult ulei de ficat de cod, cu atât mai puțin probabil să aibă un nivel ridicat de depresie.

Acizii grași Omega-3 pot ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea stării de spirit. Într-un studiu recent efectuat la Colegiul Regal de Chirurgi din Irlanda, efectul suplimentării cu acizi grași omega-3 a fost studiat pe 49 de pacienți cu episoade repetate de a se răni singuri. În plus față de asistența psihiatrică standard, subiecții studiului au fost repartizați aleatoriu pentru a primi 1200 mg EPA plus 900 mg DHA sau placebo timp de 12 săptămâni. La sfârșitul perioadei de tratament, grupul care primea acizi grași omega-3 a avut îmbunătățiri semnificativ mai mari comparativ cu grupul placebo în scorurile pentru depresie, suiciditate și stresul zilnic.

În plus, alte studii sugerează că persoanele care sunt încă deprimate în pofida utilizării medicamentelor antidepresive pot avea o intensitate redusă a depresiei, anxietății, tulburărilor de somn și disfuncției sexuale atunci când se completează cu acizi grași omega 3.

Cum luptă acizii grași omega 3 cu depresia?

Oamenii de știință examinează intens modul în care funcționează acizii grași omega-3 pentru a promova o dispoziție sănătoasă.

Un nou studiu a încercat să scoată la lumină modul  în care deficitul de acizi grași omega-3 poate agrava starea depresivă. Cercetătorii au analizat concentrațiile plasmatice ale acizilor grași esențiali și neurosteroizilor, care sunt substanțe chimice neuroactive implicate în mai multe procese neurofizice și de boală. Subiecții studiului au inclus 18 bărbați sănătoși și 34 de bărbați cu alcoolism, depresie sau ambele. În grupul celor 52 de subiecți, nivelul scăzut al acizilor grași omega-3 a fost asociat cu niveluri mai ridicate de steroizi neuroactivi.

Se pare că lipsa de DHA are efecte hormonale de dimensiuni mari, crescând hormonul de eliberare a corticotropinei, un hormon care afectează emoționalitatea. Acest lucru poate contribui, la rândul său, la hiperactivitate în cadrul axei suprarenale hipotalamice (HPA), un sistem important neuroendocrin care reglementează starea de spirit, agresiunea și răspunsurile asociate cu anxietatea.

Sursă foto: FISOL3 Triple Strength Fish Oil


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*