Cum ne afectează îmbătrânirea articulațiile?

Odată cu înaintarea în vârstă, articulațiile noastre au de suferit. Sunt numeroase cauze care conduc la disconfort articular, dar există, de asemenea, și unele modalități sigure prin care putem atenua consecințele îmbătrânirii și ameliora problemele apărute la nivelul articulațiilor.

Corpul nostru are mai mult de 200 de articulații, de la cele mai mici ale degetelor și până la articulațiile mai impunătoare, cum ar fi genunchii. Pur și simplu, o articulație este locul unde se întâlnesc două oase. Intervin acum și articulațiile sinoviale, inclusiv genunchiul, șoldul și umărul, care sunt înconjurate de colagen, beneficiază de o membrană interioară care secretă un fluid lubrifiant și conțin cartilagiu care îmbracă capetele oaselor. Iată câte componente contribuie la alcătuirea articulațiilor și fiecare dintre aceste componente suferă în urmă îmbătrânirii.

Disconfortul articular afectează milioane de oameni, dar puțini știu că tocmai procesul de îmbătrânire provoacă uzura și deteriorarea articulațiilor. Altfel spus, în timp ce ridurile și părul gri indică îmbătrânirea la exterior, degradarea articulațiilor indică trecerea timpului în interior. Poate că vă întrebați acum ce anume cauzează acest disconfort articular care se instalează odată cu trecerea anilor?

Cartilagiul este ca un amortizor natural de șoc, adică în cazul articulațiilor complet sănătoase, un strat neted de cartilagiu căptușește oasele articulațiilor, permițându-le să se alinieze ușor unul pe celălalt. Cartilagiul este compus din aproximativ 85% apă și 15% colagen și alte proteine. Odată cu îmbătrânirea, conținutul de apă poate scădea chiar și până la 70%, rezultând astfel o amortizare mai puțin eficientă și o deteriorare a cartilagiului. Mai precis, pe măsură ce cartilagiul se macină, oasele nu se mai aliniază ușor, ci încep să se frece unele de altele, ducând astfel la disconfort articular.

În ceea ce privește fluidul sinovial, întocmai ca uleiul de mașină, lubrifiază articulațiile pentru o mișcare ușoară. Articulațiile sănătoase conțin cantități mari de molecule de acid hialuronic, care protejează în mod natural articulațiile și alte țesuturi. Odată cu înaintarea în vârstă, dimensiunea moleculelor de acid hialuronic din articulații scade, inhibând capacitatea lor de a sprijini amortizarea și lubrifierea.

La rândul său, colagenul este o proteină naturală a țesutului conjunctiv și se găsește în cartilaje, în ligamente, în tendoane și oase, precum și în piele. Fibrele de colagen sunt cele care ne mențin sistemul scheletic flexibil, însă trebuie să știți că nivelurile de colagen din organism încep să scadă după vârsta de aproximativ 25 de ani. Această scădere a nivelului de colagen poate conduce la mai puțină flexibilitate a cartilajului.

Pe lângă îmbătrânire, sedentarismul și excesul de greutate corporală pot intensifica procesul natural de uzură și măcinare a articulațiilor. Fiecare kilogram în plus exercită de patru ori mai multă presiune asupra genunchilor, care susțin întregul corp. În plus, sedentarismul conduce la mișcări articulare reduse, flexibilitate scăzută și slăbiciune musculară, toate acestea fiind importante pentru sănătatea articulațiilor.

Se recomandă 30 de minute pe zi de exerciții aerobice moderate – cum ar fi mersul pe jos – cinci zile pe săptămână și două zile pe săptămână de activitate de întărire musculară. Acum când știți cum funcționează articulațiile și cât sunt de importante pentru o bună funcționare a organismului, precum și pentru o dispoziție fantastică indiferent de vârstă, poate vă gândiți la administrarea unui supliment alimentar care să vă susțină efortul în prevenirea sau tratarea deteriorării articulațiilor. Vă recomandăm Health Duet Lysi, o combinație perfectă de acizi grași Omega-3, multivitamine și minerale, care sporesc vitalitatea, recuperarea și activitățile sportive. Este un supliment potrivit atât pentru adolescenți, adulți, cât și pentru seniori. La fel de potrivit este și suplimentul alimentar Lysi Omega-3 Calcium Vitamin-D, care conține necesarul zilnic de vitamina D și doza zilnică de calciu necesară adulților. Accesați www.sagasanatate.ro și vedeți ce supliment alimentar vă îndeplinește cel mai bine nevoile.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*