Cum știi că suferi de deficit de Omega 3?

Acizii grași Omega 3 sunt esențiali pentru menținerea sănătății noastre la cote înalte și ar trebui să se regăsească în dieta noastră zilnică. Consumul de Omega 3, indiferent dacă acesta provine din alimentație sau din suplimente alimentare, are o mulțime de beneficii pentru sănătatea noastră.

Care sunt beneficiile acizilor grași Omega 3?

Acizii grași Omega 3 stimulează sistemul imunitar și cresc abilitatea organismului de a se lupta cu diverse bacterii, viruși sau boli. Studiile realizate de-a lungul timpului au demonstrat și faptul că Omega 3 reduce riscul de accident vascular cerebral și infarct și crește nivelul de colesterol bun din sânge. Alte beneficii importante ale acizilor grași Omega 3 sunt:

  • Stimularea sistemului nervos și prevenirea unor afecțiuni mintale precum depresia, anxietatea, schizofrenia sau Alzheimerul
  • Reducerea inflamațiilor de la nivel articular și ameliorarea durerilor ce pot să apară ca urmare a artrozei
  • Susține sănătatea oaselor și ameliorează simptomele osteoporozei
  • Menține sănătatea aparatului digestiv și populează flora intestinală cu bacterii sănătoase
  • Previne afecțiunile cutanate precum psoriazis sau acnee, ajutând la revitalizarea și întinerirea pielii

Cum se manifestă deficitul de Omega 3?

Multe persoane suferă de deficit de Omega 3, fără să știe acest lucru. Organismul nostru nu produce în mod natural necesarul de Omega 3, iar din acest motiv, trebuie să ne luăm cantitatea necesară din alimente sau suplimente alimentare. Din păcate, consumul alimentelor bogate în Omega 3 este destul de scăzut în țara noastră și un procent mic din populație apelează la suplimente alimentare cu Omega 3 pentru a acoperi aportul zilnic de acizi grași Omega 3. Mai mult decât atât, din cauza schimbărilor alimentare de la nivel global din ultimii ani, raportul din Omega 3 și Omega 6 s-a schimbat. Omega 6 este consumat într-o proporție mult mai mare decât Omega 3, iar acest lucru are consecințe negative asupra organismului.

Există câteva simptome prin care corpul tău îți spune că nu consumi suficient Omega 3. Iată care sunt acestea: piele uscată, apariția eczemelor la nivelul pielii, căderea părului, probleme de concentrare și dificultăți în asimilarea informațiilor, nivel crescut al colesterolului rău, apariția unor boli inflamatoare, etc.

Dacă nu realizezi că ai deficit de Omega 3 și nu introduci în dieta ta alimente bogate în Omega 3 sau suplimente alimentare, te poți confrunta cu diverse boli grave care îți vor afecta calitatea vieții. Ne referim aici la bolile autoimune, la boala Crohn, Parkinson, la artrită reumatoidă, osteoporoză sau chiar diverse tipuri de cancer.

Cum alegi cel mai bun supliment alimentar cu Omega 3?

Dacă optezi pentru suplimentele alimentare cu Omega 3, să știi că ai suficiente variante la dispoziție, de la ulei din ficat de cod, până la Omega 3 sub formă de capsule, cu diverse îmbunătățiri, în funcție de nevoi. Cu toate acestea, înainte de a alege un supliment alimentar cu Omega 3, trebuie să te asiguri că materia primă este de calitate (peștele este de preferat să provină din apele reci nordice, acolo unde nivelul de toxine și impurități este scăzut), că are un gust plăcut (dacă uleiul de pește este unul pur, produs la standarde înalte, gustul este unul plăcut) și că are multe vitamine esențiale: D, A și E. Calitatea suplimentelor alimentare cu Omega 3 este destul de importantă și cea care îți aduce cele mai multe beneficii pentru sănătatea ta.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*