Dieta Keto – cui este recomandată și ce este indicat să mâncăm

Dieta ketogenă, cunoscută și ca dieta Keto, este una dintre cele mai populare diete la momentul de față. În linii mari, această dietă implică minimizarea aportului de carbohidrați și creșterea aportului de grăsimi, tocmai pentru ca organismele noastră să intre în starea de cetoză. Este vorba despre un proces metabolic normal care are loc atunci când organismul nostru nu are suficienți carbohidrați din alimente pentru a arde energie, așa că, arde în schimb grăsimile stocate.

Dieta ketogenă a fost dezvoltată inițial pentru a veni în ajutorul pacienților care sufereau de epilepsie, modificând practic aportul lor zilnic de macronutrienți – carbohidrați, proteine și grăsimi. Dieta se bazează în principal pe grăsimi, 15-20% din aportul caloric provenind din proteine și doar 5-10% din carbohidrați. Trebuie să știți că această dietă nu este potrivită pentru toate persoanele, așa că cel mai bine este să consultați medicul și să luați în considerare propriile necesități nutriționale înainte de a ține această dietă.

Cui este recomandată dieta Keto?

În general, dieta ketogenă este o alegere deosebit de populară pentru cei care doresc să gestioneze anumite afecțiuni cronice, cum ar fi epilepsia, bolile de inimă și diabetul de tip II. Această dietă ajută la stabilizarea nivelului glicemiei, ceea ce menține controlul tensiunii arteriale și, totodată, ajută la scăderea nivelului trigliceridelor. Unele studii sugerează și că dieta keto protejează creierul împotriva bolilor neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer.

Atunci când reducem aportul de carbohidrați – în special alimente rafinate, precum pâinea albă, cerealele și deserturile – corpul nostru începe să ardă grăsimi stocate, mai degrabă decât glucoza disponibilă rapid, furnizată de carbohidrați. Drept rezultat, are loc o scădere în greutate și reducerea apetitului datorită consumului crescut de grăsimi și proteine. Totuși, în primele două săptămâni, organismul se adaptează la cetoză, așa că puteți trece printr-o serie de efecte secundare, precum oboseală, constipație, dificultăți de somn și modificări hormonale.

Ce putem mânca atunci când ținem dieta Keto?

Dieta Keto pare, cel puțin la început, destul de restrictivă și poate fi dificil de gestionat atunci când luăm masa alături de întreaga familie sau alături de prieteni, acasă ori la restaurant. Lista alimentelor care sunt interziste este substanțială și include majoritatea produselor lactate – cu excepția produselor cu un conținut ridicat de grăsimi, cum ar fi untul -, dar și fructele, leguminoasele, fasolele și legumele cu amidon sunt interzise. În schimb, puteți consuma grăsimi bune, pește și fructe de mare, anumite legume, carne și ouă. De fapt, cel mai bun aspect al acestei diete este că putem mânca grăsimi la fiecare masă.

Cele mai bune tipuri de grăsimi sunt cele saturate și monosaturate, apoi trans naturale și grăsimile polinesaturate naturale. Aceste tipuri de grăsimi sunt delicioase și oferă senzația de sațietate. Puteți opta pentru unt, ulei de nucă de cocos, ulei de măsline, nuci, unturi de nuci și carne de proveniență organică.

Mai apoi, puteți consuma pește și fructe de mare. Atât peștele, cât și fructele de mare au puține calorii și foarte multe proteine. Puteți găti preparate pe bază de ton, stridii, scoici, cod și macrou. La fel de bine, puteți opta pentru suplimente cu ulei de pește, așa cum este Lysi ulei natural din ficat de cod, pe care îl găsiți sub formă de capsule sau lichid, natural, cu aromă de lămâie sau cu aromă de lămâie și mentă.

Cât țineți dieta Keto mai puteți consuma legume cu un conținut scăzut de carbohidrați, precum spanac, broccoli, dovlecel și conopidă, toate fiind înlocuitori minunați pentru legumele cu amidon. De exemplu, puteți face paste sau tăiței din dovlecel, iar conopida poate fi transformată în orez.

În ceea ce privește consumul de carne, din nou este foarte recomandată carnea de pește, dar și carnea provenită de la animale crescute organic, care tinde să aibă un procent mai mare de acizi grași esențiali Omega-3. Tot pentru ca organismul să beneficieze de o cantitate adecvată de acizi grași Omega-3 pe parcursul dietei Keto, puteți opta pentru suplimente Lysi Omega-3.

În cele din urmă, ouăle sunt una dintre cele mai ieftine și sănătoase forme de proteine. Un ou mare conține aproximativ 5 grame de grăsime, 6 grame de proteine și mai puțin de un gram de carbohidrați, ceea ce îl face alimentul perfect pentru dieta ketogenă.

Cu toate că această dietă nu include multe dintre alimentele noastre preferate, avem în continuare destul de multe opțiuni delicioase și sănătoase, așa că dacă vă doriți să ameliorați unele boli cronice sau să pierdeți din greutate, dieta Keto vă va oferi rezultatele pe care le doriți.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*