Legătura între lipsa de omega 3 și depresie

Știați că există o legătură între lipsa de omega 3 și depresie, identificată și demonstrată științific?

Statisticile Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) arată că peste 2 milioane de români suferă de depresie, iar boala este considerată a fi o maladie globală, afectând peste 350 de milioane de persoane din întreaga lume.

În timp ce psihologii încearcă să stabilească în ce mod plecarea părinților peste hotare, sporirea ratei divorțurilor, instabilitatea financiară, ba chiar fluctuațiile luminii și anotimpurilor pot afecta starea de spirit a pacienților diagnosticați cu depresie, care cad pradă instabilității emoționale comportamentale, oamenii de știință și nutriționiștii au ajuns la concluzia că o dietă săracă în acizi grași omega 3 poate fi de asemenea una dintre cauzele fundamentale care declanșează apariția depresiei.

Ce este depresia?

Depresia este o afecțiune medicală ce poate influența negativ starea, gândirea și comportamentul suferindului.

Cel mai adesea este identificată drept o stare sufletească (patologică) de tristețe (asociată cu neliniștea).

Diagnosticul de “persoană depresivă” poate fi pus doar de către un psihiatru.

Cum se manifestă depresia?

Printre cele mai frecvente simptome ale depresiei se numără:

  • Anxietate;
  • Irascibilitate;
  • Pierderea poftei de mâncare;
  • Pierderi în greutate;
  • Insomnii;
  • Pierderea energiei;
  • Oboseală permanentă;
  • Gânduri morbide;
  • Lipsă de concentrare;
  • Incapacitatea de a lua decizii;
  • Devalorizarea propriei persoane;
  • Vinovăție neadecvată;
  • Dificultate în gândire;
  • Gânduri de moarte sau suicid și tentative de a le duce la îndeplinire.

Care este legătura între lipsa de omega 3 și depresie?

Studiile medicale au arătat că suplimentarea dietei zilnice cu produse alimentare sau farmaceutice, bogate în acizi grași omega 3, de la 200, până la 2200 de miligrame pe zi, pot reduce semnificativ simptomele depresiei și anxietății!

În cazul afecțiunilor mentale și psihice, un supliment mai mari de acizi grași de tip EPA, în detrimentul acizilor grași de tip DHA, pare de asemenea să facă minuni.

Ce produse constituie surse semnificative de acizi grași omega 3 tip EPA, recomandat în cazul depresiilor grave?

De obicei, fructele de mare și peștii sunt surse care furnizează atât acizi grași EPA, cât și DHA.

Surse bogate cu precădere în EPA sunt însă:

  • Plantele. În această categorie merită introduse semințele de in (2338 de miligrame de acizi grași omega 3/o linguriță de semințe de in), nucile (aproximativ 363 miligrame de acizi grași omega 3/nucă) și semințele de chia (1755 de miligrame/10 grame de semințe chia).
  • Uleiul din ficat de cod. Uleiul de pește este mai mult decât un simplu supliment alimentar. El furnizează organismului, simultan, 3 lucruri esențiale: acizi grași omega 3 tip EPA, care luptă împotriva depresiei, dar și necesarul zilnic de vitamina A și D, importante când vine vorba de sistemul vizual și de oase.

O singură linguriță de ulei din ficat de cod conține 2664 de miligrame de acizi grași omega 3!

Dacă sunteți în căutarea unui ulei din ficat de cod fabricat la cele mai înalte standarde, puteți opta oricând pentru marca LYSI, cu o vechime pe piață de aproape un secol! Produsele LYSI sunt extrem de prietenoase, atât cu organismul adulților, cât și cu cel al copiilor, fiind disponibile atât în diverse arome (LYSI cu aromă de lămâie, LYSI cu aromă de lămâie și mentă), cât și cu alte suplimente, cum ar fi sun surplus de calciu (LYSI Omega 3+ viatmina D), sau Sport Trio LYSI, care combină efectul miraculos al acizilor grași omega3 cu L-Carnitina, multivitamine și minerale.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*